Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

Адміністрація морпортів України оприлюднила факти відвертих помилок і хибних висновків при проведенні ревізії

Про це повідомляє інформаційне видання «Український Південь» з посиланням на Фейсбук-сторінку Адміністрації морських портів України. У повідомленні йдеться про наступне:

«У зв`язку із занепокоїністю стейкхолдерів щодо перевірки ДП «АМПУ» ДАСУ, яка матиме наслідки не тільки для підприємства, але й для його партнерів, в.о.Голови «Адміністрації морських портів України» Олександр Голодницький прокоментував результати ревізії.

За словами керівника, даний коментар, ні в якому разі, не є скаргою,  підприємство успішно працює, про що свідчать підсумки виробничої діяльності.

Адміністрація морських портів України (АМПУ) офіційно заявляє про категоричну невідповідність домінуючого обсягу висновків ревізії фінансово-господарської діяльності ДП «АМПУ», що тривала в центральному апараті та практично в усіх філіях протягом 5 місяців, реальному стану справ та наводить приклади безпідставних висновків про нібито завдані мільярдні збитки підприємству.

«Фінансово-господарська діяльність АМПУ за вісім років свого існування неодноразово підлягала перевірці органами державної влади, що є абсолютно зрозумілою справою в правовій державі. Виявлялись недоліки в роботі, вживалися відповідні заходи щодо їх усунення та недопущення. Однак не можна назвати «зрозумілою справою» підсумковий акт ревізії ДАСУ у відношенні АМПУ за період, який охопив більше 3,5 років (трохи менше половини часу існування компанії) – 4 квартал 2017 – 1 півріччя 2021 року.

Акт ревізії містить низку висновків з питань, що взагалі не стосуються фінансового контролю, а є виключною компетенцією інших органів державного нагляду (контролю), тобто ми вбачаємо явний вихід за межі повноважень з боку державних аудиторів.

Зараз АМПУ готує оскарження вимоги ДАСУ, оскільки її виконання може мати непоправні наслідки як безпосередньо для підприємства, так і для наших партнерів», – заявив керівник АМПУ Олександр Голодницький.

На підтвердження в ході брифінгу наведені найбільш яскраві та ілюстративні висновки ДАСУ.

Так, ряд реалізованих масштабних проєктів будівництва та реконструкції гідротехнічних споруд у деяких морських портах визнано нібито самочинним будівництвом у розумінні статті 376 Цивільного кодексу України. І це, незважаючи на встановлений факт, що будівельні роботи на цих об’єктах проводились за наявності усіх необхідних дозвільних документів, роботи закінчені, отримані відповідні документи про готовність об’єктів, видані органами державного архітектурно-будівельного контролю, об’єкти вже експлуатуються портовими операторами тощо і приносять відповідно доходи як АМПУ, так і державі в цілому.

Такі випадки свідчать про те, що орган фінансового контролю, підмінюючи собою органи державного архітектурно-будівельного контролю, робить безпідставні висновки та звинувачує АМПУ у, начебто, непродуктивних витратах. Яка сума? Більше 1 млрд грн.!

Керівник ДП «АМПУ» Олександр Голодницький додатково прокоментував ще кілька фактів перевірки:

«Хотів би звернути увагу на ще деякі факти з Акту, які не можна залишити осторонь. Портові збори. ДАСУ, незважаючи на пряму норму наказу Мінінфраструктури № 316 «Про портові збори», погодженого Мінекономіки, Мінфіном, Кабміном і Мінюстом, у своїх висновках піддає сумніву прямо визначені цим наказом повноваження АМПУ щодо встановлення знижок зі ставок портових зборів у морському порту Південний та кваліфікує їх як неефективні управлінські рішення, які призвели до ненадходження доходів від портових зборів орієнтовно (!) на суму 1,5 млрд. грн.! Підкреслю, що цим повноваженням АМПУ наділене ще з 2013 року відповідно до наказу Мінінфраструктури № 316, при цьому практично усі знижки встановлені саме у 2013 році, дублюючи норму і практику ще попередніх до достворення АМПУ років. До цього питань з боку органів фінансового контролю не визначалось… При цьому, питання надання знижок зі ставок портових зборів в порту Південний було предметом дослідження Антимонопольного комітету України та розглядалося в рамках судового спору у судах усіх інстанцій та органах Державної виконавчої служби України.

АМКУ та Верховним судом України, навпаки, АМПУ було примушено надати відповідну знижку, а право АМПУ визначено судами та АМКУ саме як дискреційне повноваження АМПУ!

Нажаль, наше посилання на зазначену судову практику та рішення АМКУ державними аудиторами проігноровано.

Далі – ще креативніше: встановлений наказом МІУ № 474, погодженим Мінекономіки, Мінфіном, Кабміном і Мінюстом, коефіцієнт 0,8 до усіх портових зборів в усіх портах України кваліфікований аналогічно – як неефективне управлінське рішення, яке призвело до ненадходження доходів від портових зборів орієнтовно на 1,434 млрд. грн. Чиє рішення? Чому така кваліфікація міститься в акті ревізії АМПУ, яке лише виконувало належним чином нормативно-правовий акт?

І таких «креативів на мільярд» чимало. Хоча є й більш «скромні» випадки. Так, окремими філіями АМПУ у період 2013-2016 р.р. було подано до суду позовів щодо стягнення з контрагентів санкцій за несвоєчасне виконання робіт до підрядників, судами такі санкції були визнані, АМПУ провело заходи примусового стягнення тощо. Але ініціатива – карається. Деякими з контрагентів було розпочато процедуру банкрутства, а у подальшому за рішенням суду компанії було ліквідовано, діяльність припинено. Суми заборгованостей, відповідно, списані з балансу філій. Висновок державних аудиторів: відшкодувати, загалом – біля 320 млн. грн. З кого? Із збанкрутілих та ліквідованих за рішеннями суду компаній, по яких з боку АМПУ було вжито вичерпні заходи? Питання риторичне, і сума дуже виразна як для Акту ревізії.

Ще державні аудитори стверджують про нібито неправомірне надання знижок суднам ліній закордонного плавання та відповідне спричинення збитків на суму орієнтовно 210 млн. грн. Не вдаючись в підробиці, скажу коротко: для таких звинувачень ДАСУ дозволяє собі вільне трактування та навіть синтаксичний розбір слів у тексті нормативно-правового акту, здійснюючи припущення з використанням таких слів як «логічно» та тому подібне.

Таких прикладів – десятки, а суми за ними – сотні мільйонів надуманих начебто порушень.

Ревізія та аудит, що тривали практично в усіх філіях та центральному апараті протягом практично півроку (з 12 липня 2021 по січень 2022), враховуючи час на заперечення тощо, відібрали можливість повноцінної роботи колективу АМПУ із реалізації важливих інвестпроєктів, планів розвитку портів, галузі.

А ось їх надумані, безпідставні висновки матимуть дійсно негативні наслідки через необхідність постійно, тривалий час доказувати свою правоту. Ми зазделегідь приносимо свої вибачення нашим партнерам, стейкхолдерам, заінтересованими сторонами за те, що через «креатив та фантазійність» окремих державних аудиторів ми не зможемо присвятити всі свої інтелектуальні та часові зусилля щодо проектів розвитку та розбудови галузі, а будемо вимушені втрачати значну їх частку на доказування своєї правоти. І ми доведемо, тому що дійсно праві».

Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН