Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

У ХДУ відбулося засідання ректорату

У Херсонському державному університеті провели щотижневе засідання ректорату. Зібрання відбулося за участі ректора, першого проректора, проректорів, деканів факультетів, керівників структурних підрозділів, відділів та служб, – повідомляє пресслужба ХДУ.

Ректор ХДУ Олександр Співаковський привітав колег з подоланням чергової сходинки:

“Серед українських університетів у рейтингу університетів світу Webometrics Ranking of World Universities January 2024 ми увійшли до 40 кращих, зайнявши 38 позицію, піднявшись з 43-ї сходинки у порівнянні з липневим зрізом. Це важливо, адже університет помітний у освітньому просторі завдяки наполегливій праці кожного”.

Надалі Олександр Співаковський акцентував на фінансовій складовій діяльності університету, пов’язаній із запровадженням формульного розподілу коштів, інших новацій, на які очікує вища освіта.

“Наші пріоритети залишаються незмінними – збереження академічної спільноти, прозоре на зрозуміле навантаження науково-педагогічних працівників, система мотивації, якісний освітній процес. Тож, працюємо і далі на результат та готуємось до урочистостей з нагоди вручення дипломів нашим магістрам”, – наголосив ректор.

Блок питання першого проректора Сергія Омельчука розпочали з представлення університету в міжнародних рейтингах закладів вищої освіти. Доповідач наголосив, що січень – це період, коли розпочинається новий сезон рейтингування ЗВО на рівні міжнародних і національних рейтингів. Так, днями було оприлюднено чергову редакцію міжнародного рейтингу університетів світу Webometrics Ranking of World Universities January 2024 (January 2024 Edition 2024.1.0). Порівняно з минулим роком ХДУ піднісся на 5 сходинок: з 43 на 38 місце. Оцінювання університетів відбувалося за трьома показниками: відкритість, публічність, якість.

“По суті, наша розпорошеність і віддаленість не впливають на те, щоб підвищити рівень нашої активності. Ми доволі конкурентні з-поміж сильних університетів. Сподіваюся, що інші рейтинги міжнародного і національного рівня продемонструють позитивну динаміку, яку ми утримуємо у такий складний час”, – наголосив Сергій Омельчук.

Щодо використання інформаційно-комунікаційних ресурсів університету, перший проректор зазначив, що університет має рухатися в бік використання офіційних ресурсів, які дають змогу обмінюватися документами:

“На сьогодні залишається єдина система комунікації – корпоративна пошта. Разом з тим, є основні документи, які ухвалені вченою радою університету. Це комунікаційна стратегія і положення про інформаційно-комунікаційні ресурси університету. Каналів комунікації у нас безліч: і локального типу, і постійні, які ми створюємо на рівні кафедр, робочих груп, комісій. Але якщо це стосується певних погоджень, прошу віддавати перевагу корпоративній пошті”.

Також Сергій Омельчук доповів про результати навчань у межах зимової сесії Університетської школи професійного розвитку. За його словами, було зареєстровано 287 слухачів, успішно завершили навчання 222, всі вони незабаром отримають сертифікати.

“Вперше активно були долучені навчально-допоміжний персонал, фахівці відділів і служб. Адже не тільки педагогічні працівники мають підвищувати майстерність і професійність. Ми також мали практику тих, хто долучився без реєстрації до навчання, були й ті, хто переходив на інші програми. Зворотний зв’язок надали 194 учасники навчання – 68%. За результатом анкетування можна зазначити, що максимальна кількість осіб, що закінчили навчання, виявили бажання продовжити його протягом літньої сесії. Наразі завершуємо макетування сертифікатів задля вручення учасникам”, – прокоментував Сергій Омельчук.

Серед питань: зміни в підготовці здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії з 01 січня 2024 року; участь науково-педагогічних працівників у складі журі ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт учнів-членів МАН.

Проректорка з навчальної, науково-педагогічної роботи Дар’я Мальчикова представила детальну аналітику щодо показників динаміки контингенту протягом І семестру 2023-2024 навчального року.

Також проректорка наголосила на величезній роботі щодо проведення чергової хвилі переведення студентів на бюджетну форму навчання:

Сьогодні по університету 61% – це здобувачі бюджетної форми навчання. Це наша спільна величезна робота. І ми сподіваємося, що це також впливатиме на стабільність фінансування за загальним фондом”.

Також серед питань проректорки – стан відомостей про підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників у модулі «Кадрове забезпечення освітньої програми» в ЄДЕБО: загрози провадження освітньої діяльності. За її словами, на сьогодні розширені можливості для НПП у варіантах проходження підвищення кваліфікації, зокрема дії накопичувальна система.

Про подання результатів зимової сесії 2023-2024 н.р. та моніторинг заповнення звітних даних по навчальним заняттям в цифрових журналах за І семестр проректорка доповідала спільно з керівницею відділу забезпечення якості освіти Тетяною Черкашиною. Дар’я Мальчикова наголосила на розробці нового формату подання результатів сесії, оскільки для нас сьогодні важливо не оцінки за національною системою (“відмінно”, “добре”, “задовільно”), а насамперед оцінки за 100-бальною системою. Відповідно переходимо до того, що й складання сесії буде відбуватися насамперед у розрізі отримання оцінок за певною кількістю балів.

Проректор з фінансово-господарської та науково-педагогічної роботи Максим Вінник проінформував про стан укладання угод про навчання в ХДУ зі здобувачами вищої освіти у 2023-2024 н.р., окремо він зупинився на відрахуванні студентів за невиконання умов договору.

Також серед питань проректора – формування штатного розпису, охорони праці в університеті, зокрема вже запустили роботу пов’язану з проходженням інструктажів.

Проректорка з міжнародної, соціально-гуманітарної й науково-педагогічної роботи Алла Цапів розповіла про підготовку та подання 10 заявок від команд факультетів для участі у міжнародних проєктах Еразмус+ модуль Жан Моне:

“Зазначу, що у нас є ті заявки, які ми доопрацьовували з минулого року, внесли необхідні корективи і завантажили їх знову, адже вони вже мали достатньо високі бали, але потребували доопрацювання. Хочу подякувати відділу міжнародних ініціатив та проєктної діяльності. Ми зробили максимальну кількість якісних заявок. Так, є факультети, які не надали заявки, але це, знову ж таки, пов’язано зі специфікою напрямів”.

Друге питання також стосувалося міжнародної роботи, зокрема заявок модулю Еразмус+. Цього місяця планується декілька настановних зустрічей за 2 проєктами: у Естонії за проєктом Burn (координатор – професор Ігор Попович) та у Франції за проєктом Erasmus+ CBHE project “Digital university – Open Ukrainian initiative (DigiUni)” (координатор – ректор Олександр Співаковський).

Також проректорка розповіла про співпрацю з нашими стейкхолдерами – компанією DataArt, яка проводить зимовий IT-кемп з різноманітними тренінгами і воркшопами. Заходи є безоплатними і до них можуть долучатися здобувачі освіти.

Урочисте вручення дипломів випускникам магістратури відбудеться 19 лютого о 15:00 у змішаному форматі. Під час засідання неодноразово звернули увагу на максимальній залученості до заходу випускників, викладачів, здобувачів освіти та членів наглядової ради ХДУ як очно – в івано-франківському офісі, так і дистанційно.

Також проінформовано про роботу студентського самоврядування, зокрема про обрання нового студентського лідера, який став студент факультету психології, історії та соціології Віктор Продіус

Про ведення робіт помічниками деканів факультетів з цифровізації, оновлення компонентів у KSU24 та розроблення нової сувенірної продукції доповів в.о.проректора з цифровізації, інноваційної, інвестиційної діяльності та науково-педагогічної роботи Олександр Лемещук.

Щодо впровадження KBS (комплексних бюджетних систем) до UA бюджет в.о.проректора зазначив:

Погоджено план роботи з відповідними відділами, відділом кадрів, плановим та бухгалтерією, назначено технічні наради. Ми рухаємося поступово, виконуючи відповідні вимоги, аби ми вже могли здійснити відповідні нарахування заробітної плати у цій системі та повністю перейти на роботу з фінансовою частиною саме в цій системі. Рухаємося по визначеному плану”.

Олександр Лемещук наголосив на можливості проходження навчання з кібербезпеки, перелік курсів визначений листом від управління освіти та науки ХОВА.

Питання заборгованості здобувачів, які навчаються за кошти фізичних або юридичних осіб, висвітлила головний бухгалтер Ірина Попова.

Про основні питання діяльності Бериславського фахового педагогічного коледжу імені В.Ф.Беньковського ХДУ та Генічеського фахового коледжу доповіли очільники закладів – в.о. директора Юрій Юрчук та декан медичного факультету Ігор Головченко.

Ганна Йокіч, керівниця херсонського офісу ХДУ, ознайомила з діяльністю, що проводиться на базі університету в Херсоні.

 Читайте на сайті інформаційного видання “Український Південь”:

Кожен робить свій внесок у перемогу України: співробітники ХДУ долучилися до здачі крові

Викладач ХДУ на чемпіонаті України з легкої атлетики отримав відзнаку

Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН