Михайло Растьогін – учитель астрономії та фізики з Херсона, який впевнений, що вчитель на уроці має звучати, бути яскравим, сильним, впевненим, іноді веселим.
На вибір пана Михайла вплинули люди, що його оточували. Професіоналізм, бажання самовдосконалюватися, пізнавати нове та енергія улюблених учителів надихали його. Завдяки одному з таких учителів він полюбив фізику й зрозумів, що хоче її викладати. Йому здавалося, що якщо він знає безліч цікавого, то обов’язково має поділитися своїми знаннями з молодшими поколіннями.
Натхненному вчителю пощастило з місцем роботи й колективом. У їхньому профільному фізико-технічному ліцеї вчителі фізики небайдужі до свого предмету. На їхній кафедрі постійно працюють учні: готуються до різноманітних турнірів, олімпіад, конкурсів. За час роботи у вищезазначеному навчальному закладі учні пана Михайла більше ніж 25 разів ставали призерами міських та обласних конкурсів-захистів МАН, більше ніж 50 разів – призерами міських, обласних та регіональних олімпіад з астрономії та фізики й турнірів юних фізиків. На думку талановитого вчителя, по-справжньому успішним вважається той учень, який вдало поєднує навчання з улюбленою справою (будь-яке хобі, участь у турнірах, змаганнях, предметних олімпіадах тощо), що свідчить про високу організацію діяльності людини.
У межах дисертаційного дослідження пан Михайло розробив методику формування в учнів уявлень про фізичну картину світу, оприлюднивши методичний посібник для школярів і вчителів. Абстрактні філософські поняття фізики важко сприймаються учнями, тому розвиток мислення безпосередньо впливає на процес формування наукового світогляду учнів та уявлень про фізичну картину світу. Зазначена методика проактивного вчителя дозволяє учням успішно оволодіти мисленнєвими операціями 💭 аналізу, синтезу, класифікації, систематизації, узагальнення, що суттєво впливає на науковий стиль, вміння виділяти головне, розуміння методології дослідження. Свої методичні розробки вчитель-автор систематично доповідає на семінарах учителів фізики міста й області.
Пан Михайло прагне бути позитивним прикладом для вчителів і учнів, щоб піднімати соціальний статус учителя в їхніх очах. Завдяки успіхам своїх учнів і саморозвитку активний учитель кілька разів був за кордоном, відвідав наукову школу з фізики високих енергій в Женеві, переймав досвід американських і австралійських колег із викладання фізики в школі, брав участь у школах та майстер-класах Малої академії наук. Маючи такий багатий досвід, пан Михайло намагається постійно доносити отриману інформацію до колег зі шкіл міста, області й усієї України.
Небайдужий учитель навчає своїх учнів бути громадянами світу й готує їх до майбутнього, бо вміє зацікавити важливими проєктами, описати перспективи, показати роль і значення наукової діяльності в ранньому віці для навчання в топових вишах і побудови надалі успішної кар’єри .
Схожі публікації:
- Херсонська вчителька увійшла у десятку Global Teacher Prize Ukraine 2018
- Херсонська вчителька стала півфіналісткою Global Teacher Prize Ukraine
- Для школярів Херсонської гімназії №20 провели урок «Я маю право»
- У храмі Святої Трійці Херсона школярі отримали благословення на новий навчальний рік
- Небезпечні хвороби шкіри навчилися лікувати у Херсоні