Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

Як проходитиме реконструкція Дніпро ГЕС

На території Дніпровської ГЕС відбулась нарада за участю представників обласних, міських органів влади, архітекторів, інженерів та інших вузьких спеціалістів галузі. Присутні обговорили новий вид Запорізького ДніпроГЕСу після реставрації та організаційні моменти.

Вже довгий час автомобільна дорога Запорізького ДніпроГЕСу потребує реконструкції, адже всі її несучі конструкції та функціональні елементи зношені. Ще раніше фахівці заявили – щоб продовжити термін експлуатації цього об’єкта та виконати весь необхідний обсяг робіт, потрібно зупинити проїзд транспорту через греблю на кілька років. Тому питання реконструкції відкладали, доки було заморожене будівництво нових запорізьких мостів.

Тепер, напередодні введення нових мостів в експлуатацію, зроблено перший крок до реконструкції ГЕС – затверджений ескіз майбутнього проєкту. Про нього розповів головний архітектор проєкту.

– Головна ідея була в тому, щоб зберегти історичний вигляд греблі, при цьому зробити цей об’єкт більш функціональним, сучасним та зручним для мешканців та гостей міста. Розробляючи проєкт, враховували збільшення транспортного потоку протягом найближчих кількох років, постаралися зробити транспортні розв’язки з урахуванням інтересів всіх учасників дорожнього руху. При цьому ми розуміли, що важливо розрахувати правильне навантаження на опорні конструкції для того, щоб вони після реконструкції прослужили ще багато десятків років. Ми мали понад 10 варіантів ескізів оновленої ГЕС. Зупинилися на більш оптимальному, на нашу думку, – розповів головний архітектор проєкту Юрій Лукашов.

Згідно з проєктом, оновлений автопереїзд греблею ГЕС складатиметься з двох ярусів у кілька смуг кожен. Планується, що на нижньому ярусі, окрім транспортних смуг, будуть пішохідні тротуари. На другому ярусі – разом із рухом транспорту передбачать велодоріжки в обидва боки. Щоб розвести транспортний потік, верхній ярус відводять для руху з правого берега на лівий. Нижній – у зворотному напрямку.

Сьогодні стартував наступний етап підготовки греблі до реконструкції – обговорення термінів та організації роботи. На цьому етапі важливо продумати всі транспортні розведення, об’їзні дороги та підготувати їх для додаткового навантаження пасажирського та легкового транспорту. Інакше заторів та транспортних колапсів не уникнути.

Як один із підготовчих етапів – ремонт дороги через Арочний міст. Адже із запуском ремонту греблі навантаження на нього зросте у рази.

– Зараз проводимо обстеження Арочного мосту. На це з міського бюджету передбачено близько 800 тисяч гривень. Вже виявили кілька пошкоджень металевих конструкцій на стику плит, які потрібно усувати. У грудні обстеження завершаться, і можна розпочинати роботи. Поки що до кінця не зрозуміло, хто саме відповідатиме за ремонт Арочного мосту – місто чи Укравтодор. Це питання зараз вирішується, – розповів перший заступник міського голови Запоріжжя Олександр Власюк.

Також розглядають можливість організації об’їзних шляхів для транзитного транспорту, щоб зменшити навантаження на міську інфраструктуру під час ремонту греблі.

– Важливо підтримувати постійну комунікацію між профільними фахівцями, областю та містом. Потрібно заздалегідь передбачити інтереси всіх учасників руху – автомобілів, громадського транспорту, велосипедистів, пішоходів. Так, зараз поки що припинено реконструкцію площі Запорізької – поки не з’явиться розуміння того, яким чином вона поєднуватиметься із загальною концепцією оновленої греблі. Також зараз на рівні державної влади обговорюємо варіант організації траси для транзитного транспорту. Окрім цього, продумуємо маршрути для мешканців Бородінського, Осипенківського мікрорайонів, Бабурки. Це можливо, звичайно, лише у тісній співпраці з містом. Думаю, спочатку потрібно провести обстеження пасажиропотоку для кращого розуміння ситуації, – прокоментував плани під час наради голова Запорізької обласної державної адміністрації Олександр Старух.

Поки триває обговорення технічних характеристик та організаційних моментів майбутньої реконструкції, паралельно відбуваються проєктні та погоджувальні роботи. Загалом на всі ці процеси закладають близько двох років. Після цього реконструкція зможе стартувати.

Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН