16 грудня 2019 року Спілка жінок Херсонщини влаштувала день здійснення мрій для вихованців Калинівської спеціальної школи-інтернату. В усякому разі, так думали спілчанки…
Активістки, волонтери та партнери Спілки жінок Херсонщини поїхали у цей день вручати омріяне дітям. Сказати, що актова зала Калинівської спеціальної школи інтернату в цей день ледь не вибухнула від шквалу позитивних емоцій – не сказати нічого.
Діти “пищали” від задоволення коли дарувальники, тримаючи в руках коробку називали їхнє ім’я. Від хвилювання дехто, навіть, забув, що забажав святому Миколаю. А тоді, коли розпаковували коробку, випалювали : “А як він знав?”.
Саме ці миті радості, щирого подиву та приємної вдячності людям, заряджають волонтерів та партнерів Спілки щороку. Так було і в цей день.
Однак, частина дітей із старших класів все ж була стриманою. І так, можливо від розуміння того, що це не казка, що дива створюють реальні люди і від цього було трохи сумно. Тому нам хотілося більше спілкування, більше віддавати цим дітям, ніж подарунок.
Бо “Я-святий Миколай!” – це не про цукерки, морозиво, подарунки. А про наш діалог з дітьми з закладів інституційних форм виховання. Це своєрідний місток довіри між нами і ними. Зрештою, комунікативна площадка, де ми намагаємося підсилити віру в самих себе цих дітей, розкрити їхнє “Я”.
Що ж ми маємо сьогодні?
Традиційно, збір подарунків відбувався через соціальні мережі, де кожен херсонець міг обрати мрію до виконання і виконати. Все – добровільно, прозоро та напряму. Бо, дізнавшись про мрії дітей з їхніх листів до Миколая Чудотворця, менеджерки Спілки зібрали всі бажання в єдину електронну базу, оприлюднили її та супроводжували дарувальників до самого пакування подарунків.
Яка мрія втілилася першою? Валіза для концертних суконь! Дарувальниця Іннеса Самброс в наступний день після оприлюднення таблиці мрій привезла бузкову валізу для майбутньої актриси. Бо їй лягла ця мрія до душі!
“Розхапали” дарувальники за перший тиждень понад 50 мрій із 146 спочатку оприлюднених. Час йшов, мрії танули… І апетити росли…
Все частіше в коментарях на сторінці Спілки жінок Херсонщини можна було прочитати від вихованців “Калинівської спеціальної школи” , що вони хочуть змінити свою мрію на… гаджет.
Тобто в момент, коли діти писали свої листи, вони мріяли про щось від душі. А потім, обміркувавши, вирішили, що їм потрібен гаджет, ще й обов’язково останньої моделі. Були такі, що одразу мріяли про гаджети, і декому настравді з них пощастило – дарувальник знайшовся. Але, звичайно ж, не всім…
Напевне, діти в той момент не відрізнили мрію від забаганки. І саме на таких чекало розчарування.Ми ж, у свою чергу, відтепер маємо власний інформаційний кейс щодо того, як потрібно уникати споживацтва.
І хоч гіркий присмак маємо, будемо думати, який формат “Я-святий Миколай!” буде мати далі. Адже, не зважаючи ні на що, були моменти, від яких перехїоплювало дух.
Дитина, позбавлена батьківського тепла, мріє про зошити, ручки та товстий блокнит, щоб гарно вчитися і знайти роботу; ще одна з цього закладу – про набір для професійного манікюру, а доросла дівчинка з випускного класу про кухонний комбайн, щоб навчитися гарно готувати. І таким дітям – проект потрібен! Бо вони його зрозуміли!
Цей рік видався визначальним: ми вчергове переконалися в дієвості херсонської громади, відкрили нових та пересвідчилися у вірності старих друзів Спілки, а найбільше – зрозуміли, що роботу над закріпленням сімейних цінностей дітей з інституційних форм виховання, треба робити трьохсторонньою – де ми, громадськість, вихователі (наставники) та власне діти. Усі дивимося в одному напрямку і працюємо над соціалізацією дітей, яка їм безумовно потрібна.
А ще нам вдалося “зарядити” цим проєктом інших. Наприклад, Херсонське управління нацполіції в Херсонської області надихнулося нашим алгоритмом втілення мрій дітей, позбавлених батьківського тепла, і вже їхні помічики святого Миколая виїжджають до ДБСТ області, щоб втілити мрії дітей.
“Я – святий Миколай” у цифрах:
Цього року учасниками проєкту “Я-святий Миколай” стали 247 дітей. Вдалося залучити близько 200 дарувальників, 60 волонтерів та 80 партнерів проєкту.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter