У Києві, на базі Національного університету «Києво-Могилянська академія», відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Міждисциплінарні експертизи для відновлення і розвитку України».
Серед організаторів заходу — Міністерство освіти і науки України, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), Києво-Могилянська школа професійної та неперервної освіти, Інститут демографії та проблем якості життя НАН України, Центр Східноєвропейських студій Варшавського університету, Інститут політичних наук та міжнародних відносин Ягеллонського університету (Польща), а також Kyiv Mohyla Foundation of America (США).
Конференція стала важливою платформою для фахового діалогу та обміну ідеями щодо міждисциплінарних підходів до післявоєнного відновлення України. У центрі уваги — економічне зростання, діалог між державою і суспільством, молодіжне лідерство, освітній менеджмент і виклики, пов’язані з розвитком людського капіталу.
У межах панельної дискусії, присвяченої освітньому менеджменту, виступила ректорка Херсонського національного технічного університету Олена Чепелюк.
«Ми підкреслили три проблеми, які вже зараз визначають виклики для освіти у 2025–2026 навчальному році, — зазначила Олена Чепелюк. —
Перша — освітня нерівність, що дедалі більше проявляється у різному досвіді вступниць і вступників, здобувачок і здобувачів освіти. Хтось навчається у стабільному середовищі, хтось — у тимчасовому прихистку або на тимчасово окупованій території, з обмеженим доступом до базових освітніх ресурсів. Цю різницю стартових умов має бути чесно визнано й компенсовано.
Друга — кадрова криза та професійне вигорання викладачок і викладачів. Система повинна створити механізми відновлення: програми психологічної підтримки, професійної перепідготовки, гнучкі умови праці. Викладачі — це не просто “носії контенту”, а люди, які формують майбутнє України, і вони потребують системної підтримки.
Третя — відставання змісту освіти від реальних змін у світі. Навчальні програми часто не враховують вплив нових технологій, зокрема штучного інтелекту (ШІ), на всі сфери життя. Українська освіта має не просто “долучатись” до цифрової революції, а стати її активною частиною».
До дискусії також долучилися:
-
Олена Єременко — заступниця голови НАЗЯВО
-
Тетяна Вакуленко — директорка Українського центру оцінювання якості освіти
-
Олена Святенко — заступниця начальниці управління Державної служби якості освіти України
-
Тетяна Нагорняк — деканка факультету «Києво-Могилянська школа професійної та неперервної освіти», яка модерувала зустріч
«Бачу велику цінність у розвитку спільних мікропрограм, підтримці мобільності студентів і викладачів, обміні досвідом у сфері забезпечення якості освіти. І, що не менш важливо, — у створенні нових спільнот та партнерств між університетами, які разом вибудовують українську освітню стійкість», — додала ректорка ХНТУ.
Об’єднуючи знання та експертизу з різних галузей, провідні фахівчині й фахівці, науковиці й науковці, освітянки й освітяни України та Польщі шукали найкращі шляхи й інструменти для ефективного управління процесами відновлення та трансформації країни. Учасниці й учасники конференції наголосили: саме міждисциплінарний підхід, що охоплює освіту, економіку, технології й соціальну політику, здатен дати відповідь на складні виклики сьогодення.
За матеріалом пресслужби ХНТУ.
Також читайте на сайті:
Студентка ХНТУ Єлизавета Бурлака презентувала власний проєкт на Всеукраїнському форумі
Ректорка ХНТУ Олена Чепелюк стала номінаткою Національної премії “Жінка України 2025”
Схожі публікації:
- У Києві спекли паски із борошна з розмінованих полів Херсонщини та Миколаївщини
- Як підприємиця з Каховки Лариса Боден удосконалює виробництво під час війни
- Повернення Великого Лугу: як природа відновлює себе після знищення Каховської ГЕС (відео)
- Українців можуть депортувати з Німеччини навіть під час війни: кого це стосується
- У Херсоні російський дрон атакував автомобіль телеком-оператора, є поранені