Найближчим часом Україну можуть виключити з Міжнародної морської організації (ІМО).
Про це заявив ветеран флоту та член Правління Асоціації морських капітанів Одеси Олег Пастернак.
Систематично імідж України в морській галузі страждає через заплутану систему з дипломуванням моряків. Бюрократія із отриманням документів не дозволяє морякам залишити сушу.
З 2020 року Адміністрація судноплавства проштовхує постанову 1499 року, яка подає як «перемогу», а фактично блокує морякам проходження іспитів. 31 травня 2023 року Київський окружний адміністративний суд задовольнив позов Олега Пастернака щодо оскарження цього закону. Тому на час розгляду справи Адміністрації судноплавства заборонено виконувати свої функції в рамках постанови 1499 року. До цього встановлено, що низка дій Адміністрації судноплавства суперечить Конвенції ПДНВ та українському законодавству. Але переглядати та доопрацьовувати свій скандальний «закон 1499 року» в Адміністрації судноплавства не мають наміру. Олег Пастернак назвав ситуацію у сфері дипломування патовою.
«Курйоз у тому, що НАЗК, яка в публічній площині підтримала постанову 1499 року, пізніше винесла по ній негативний висновок антикорупційної експертизи. Мін’юст у своєму висновку також підтвердив неконституційність постанови та низку порушень у наданні послуг», — зазначив експерт.
Адміністрація судноплавства, крім того, переплутала назви посад і зовсім забула про пересічних членів екіпажу. Люди чекають на документи понад півроку під соусом різних обіцянок.
«Профільні фахівці уважно вивчили 1499 і не знайшли жодної норми, яка дозволяє АС шльопати відмови на таких «підставах». Як там у 19 статті – органи державної влади зобов’язані діяти виключно у межах та у спосіб, передбачені законодавством? Та начхати – ми тут влада! Ігнатенко парирує, мовляв, є можливість апеляції, все зручно. Але вона покладена на плечі кількох мудреців (принаймні теоретично 1499). І якщо вони відмовляють, то морякам прямо кажуть – йдіть до суду. Ну в той самий, на який зараз він особисто, його куратор Васьков, Мінінфраструктури, шалені активісти і не тільки чинять колосальний незаконний тиск через лише прийняте клопотання моряка. «Труси надягніть чи хрестик зніміть?» Та начхати – ми тут влада!», – зазначив журналіст-розслідувач Ігор Хмурий.
Саме він якраз і провів експеримент із успішною атестацією з липових документів.
Замість виправлення грубих помилок, у Мінінфраструктури через своїх чиновників і підконтрольні ГО розпочали зачистку непопулярного інформаційного порядку денного. Моряки не сподіваються пройти законно дипломування вдома, тому емігрують, щоб отримати робочі документи в інших країнах.
І все ж таки Олег Пастернак впевнений, що за допомогою Феміди вдасться розрубати цей Гордієв вузол: «Незважаючи на велике бажання Мінінфраструктури тиснути на суддів, правда буде за Законом України. Адже це міжнародний імідж країни».
Читайте також: Кабмін затвердив правила виїзду моряків за кордон
Читайте також: Українським морякам дозволили виїжджати за кордон: є умова
Олена Коваль
Схожі публікації:
- Херсон – единственный город в Украине со льготными перевозками водным транспортом
- Свято футболу у Новій Каховці: другий Всеукраїнський дитячий турнір, присвячений пам’яті Юрія Чумакова
- Херсон#парка НЕТ.Органы исполнительной власти бездействуют и всячески потакают незаконной деятельности?
- В сафари-парке на Арабатской стрелке родилось рекордное количество львят
- Одесских водителей могут ожидать неудобства в связи с приездом премьер-министра, — полиция