Микола Курдюмов: «Ми не йдемо в Європу, ми живемо в ній!»

Микола Курдюмов — в. о . генерального директора державного підприємства «Херсонстандартметрологія». У телестудії «Український південь»ми поговорили з Миколою Костянтиновичем про туристичну Херсонщину та сертифікацію готельного бізнесу.

—Туристичний сезон завершився. Туристичні компанії підвели підсумки і вже планують, яким буде сезон наступного року і куди інвестувати кошти. Наскільки сертифікація готельного бізнесу є цікавою інвестицією для підприємців? Чому про неї треба думати вже зараз?

—Про майбутнє треба думати завжди. В тому числі і про свій бізнес, який може розвиватися краще, якщо підбивати підсумки виконаної роботи. На відпочинок до Херсонщини приїздить багато людей. Навіть не зважаючи на ситуацію з пандемією, цьогоріч відпочивальників було дуже багато. «Херсонстандартметрологія» сертифікувало 54 підприємства у категорії «1 зірка». Це більше, ніж минулого року.

—Що це за категорія?

—Чим більша кількість зірок, тим кращі умови та послуги готелю. 5 зірок — максимальний показник, тобто «все включено». Відповідно готелі з «однією зіркою» надають мінімум послуг.

—Як очільник «Херсонстандартметрологія», скажіть, чи достатньо засновники туристичних готелів інвестують у розвиток?

—Я вважаю, що в підприємства інвестують досить мало і обережно. Згідно зі ст.19 Закону України «Про туризм», не можна надавати послуги без свідоцтва про відповідну категорію. Україна — специфічна держава, в якій туризм є неконтрольованою сферою, а послуги надаються без категоризації.

—Так, але ж категоризація розширює можливості для підприємців, вони можуть зустрічати міжнародні делегації та отримувати певні додаткові кошти. Які саме переваги мають підприємства зі свідоцтвом про категорію?

—Якщо провести аналогію з Європою, там наявність сертифікації говорить про якість послуг, які може надати готель. Більше зірок — більше можливостей.

—Наше підприємство проводить добровільну сертифікацію готельного бізнесу, але свідоцтво про категорію надає державна агенція з туризму. Проводячи ці роботи, ми лише підтверджуємо, що перелік послуг відповідає вимогам і направляємо матеріали в цю агенцію. Однак зараз агенція тимчасово не працює. У нас є одне підприємство, яке має «три зірки». Два місяці документи знаходяться на розгляді, але відповідно до процедури, рішення має бути прийняте протягом 14 днів.

—Ви проводите добровільну сертифікацію. З яким документом підприємець має прийти до вас? Як саме проходить ця процедура і скільки вона займає часу?

—Процедура дуже проста: підприємство подає анкету з первинними даними (власник, територія, кількість спальних місць тощо). Провівши відповідну роботу, складається звіт. Потім матеріали направляються в агенцію, яка приймає остаточне рішення шляхом голосування. Так визначається категорія. Наші спеціалісти виїжджають на підприємства, проводять аналіз діяльності, представлених документів з фотопідтвердженнями. Робота виконується дуже швидко.

—Які терміни дії сертифікації?

—Добровільна сертифікація має відповідати певним вимогам. Свідоцтво про категоризацію дійсне 3 роки. Раз в рік проводиться технічний нагляд за якістю послуг підприємства. При наявності сертифікації системи управління якістю наданих послуг, термін дії свідоцтва може сягати 5 років. Тобто є причина мати таку систему, яка стимулюватиме до надання послуг високої якості. Послуга не безкоштовна, але вартує того.

—Якщо товариство віддало свій готель в оренду, хто повинен підтверджувати категоризацію — орендар чи власник?

—Це залежить від домовленостей між власником і орендарем. Всі подробиці зазначаються в укладеному договорі.

—А що б Ви порадили відвідувачам готелів? Запитувати про документи, які підтверджують категоризацію чи ні?

—Важливішим є реальний стан умов проживання ібезпечні умови.На жаль, діє формула «мінімальні кошти — максимальний попит». Це потрібно змінювати. Підприємствам варто змінити відношення, в першу чергу, до себе і своїх підприємств. Ми не йдемо в Європу, ми живемо в ній. Тож варто працювати над вдосконаленням показників своєї роботи!

Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *