Нардеп від Херсонщини: Субвенції з держбюджету не вистачить на ремонт і будівництво доріг

Народний депутат від Херсонщини Ігор Колихаєв запропонував визначити на законодавчому рівні додаткові джерела наповнення територіальних дорожніх фондів, які будуть спрямовані на будівництво та ремонт місцевих доріг.

Зокрема, народний обранець зареєстрував у парламенті проект Закону про внесення змін до статті 4 Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо додаткових джерел наповнення територіальних дорожніх фондів (рег. №2779) та проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо додаткових джерел наповнення територіальних дорожніх фондів (рег. №2780). Обидва законопроекти системно пов’язані між собою і вносяться на розгляд парламенту одночасно. Про це депутат повідомив в коментарі журналістам aif.ua.

За підрахунками експертів, для якісного ремонту всіх доріг в Україні за 10 років, потрібно щорічно виділяти щонайменше 100 мільярдів гривень.

Ініціатор законопроектів Ігор Колихаєв зазначив, що субвенції з Державного бюджету України місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг місцевого значення вкрай недостатньо для їх ремонту навіть в мінімальних обсягах.

Саме тому депутат запропонував парламенту законопроекти про додаткові джерела наповнення територіальних дорожніх фондів, якими передбачено перерозподіл джерел доходів загального фонду державного та місцевих бюджетів на користь спеціального фонду місцевих бюджетів.

«Ухвалення законопроектів дозволить щорічно акумулювати в територіальних дорожніх фондах понад 50,2 млрд гривень. Зокрема, на рівні обласних бюджетів може надійти близько 34,0 млрд гривень, а на рівні міських, селищних і сільських бюджетів, а також бюджетів ОТГ може надійти близько 16,2 млрд гривень. Отже, якщо в 2020 році до територіальних дорожніх фондів спрямовується тільки субвенція з держбюджету в обсязі 22,17 млрд грн., то з прийняттям цих законопроектів щорічні обсяги територіальних дорожніх фондів виростуть до 50,2 млрд грн., або в 2,2 рази» , – зазначив Ігор Колихаєв.

За словами мера м. Нова Каховка, кандидата економічних наук Володимира Коваленка, в кінці 2017 року Укравтодор передав до сфери управління облдержадміністрацій 118,2 тис. км доріг (в тому числі 53,8 тис. км обласних і 64,4 тис. км районних), що склало майже 71% з наявних до цього на балансі Укравтодору доріг.

«Зрозуміло, що субвенції з Державного бюджету абсолютно не вистачає навіть на мінімальні потреби ремонту і будівництва доріг в кожній без винятку області. В об’єднаних територіальних громадах та містах взагалі склалася важка ситуація, адже вони позбавлені будь-яких власних джерел для формування дорожніх фондів. Тому для кожної області є дуже актуальними законодавчі ініціативи Ігоря Колихаева, які вирішують проблему фінансового наповнення територіальних дорожніх фондів. Ухвалення цих законопроектів дасть місцевим громадам реальні і стабільні ресурси для реалізації локальних стратегій по будівництву і ремонту місцевих доріг», – сказав Володимир Коваленко.

Варто також відзначити, що на сьогодні свою підтримку законодавчих ініціатив Ігоря Колихаева вже висловили ряд профільних галузевих асоціацій, а самі законопроекти вивчаються експертами відповідних парламентських комітетів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *