Йдеться про голову Роздольненської ОТГ Вегандза Мясникяна. Він на своїй Фейсбук сторінці відповів на закиди, щодо використання грошей громади:
– Не дочекавшись аргументованих роз’яснень від Салтикова стосовно його постів у соцмережі та позиції про те, яким чином формуються бюджети, джерела надходження медичної субвенції, хто є головним розпорядником таких субвенцій, що відбувається з невикористаною субвенцією, вирішив все ж взяти на себе відповідальність та розставити всі крапки у цих питаннях.
До речі, замислився над тим, що можливо причиною його мовчання після недолугих закидів є саме надто «значний досвід», який заважає адекватно дивитись на ситуацію…
Отже, заради об‘єктивності та поінформованості наших мешканців, спробою пояснити що таке «бюджетний годинник», як він має працювати та як він працює у нас в районі.
Щодо норм права, то у бюджетних правовідносинах, зокрема щодо фінансування медичної сфери використовуються норми передбачені ст.103-4 Бюджетного Кодексу України, постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження формули розподілу обсягу медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам” від 19 серпня 2015 року № 618, постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансферів» від 15 грудня 2010 року № 1132, постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання медичної субвенції з державного бюджету» від 23 січня 2015 року № 11.
Тепер з приводу можливої відмови у медичному обслуговуванні жителів Роздольненської ОТГ з причин не перерахування минулорічних залишків медичної субвенції:
Ненадання медичної допомоги людині яка цього потребує є злочином й порушенням законних прав та інтересів. Це стосується і тих, хто це зробив і тих, хто, напрклад, надав злочинну вказівку не лікувати. Відповідно за це передбачена кримінальна відповідальність, власне як за посадовий злочин.
Акцентую увагу на тому, що не перерахування залишку минулорічної медичної субвенції не може бути причиною не надання медичної допомоги людям, такою причиною може стати лише одне – патологічне «надупереджене» ставлення районних керманичів до мене як до молодого керівника ОТГ.
Кошти, які знаходяться як залишок від невикористаної субвенції- це кошти, які були фактично не використані Каховською ЦРЛ у минулому 2018 бюджетному році та фактично не стосуються видатків запланованих й виконуваних у 2019 бюджетному році, а, якщо врахувати (й треба враховувати), що настав тільки п’ятий місяць поточного бюджетного року, то я впевнений, що відповідальні особи органу виконавчої влади здійснять все необхідне й можливе, щоб не використані у минулому році кошти були використанні у повному обсязі та з користю для людей у цьому році з їх ініціативи, яка, в свою чергу, буде неодмінно підтримана нашою ОТГ.
Щодо стадій бюджетного процесу на місцевому рівні, хочу повідомити, що вони мають визначену послідовність.
На стадії складання проекту місцевого бюджету здійснюється підготовка економічного обґрунтування його доходів і видатків;
На стадії затвердження – прийняття рішення про бюджет на наступний бюджетний період;
На стадії виконання місцевого бюджету – отримання його доходів та розподіл видатків відповідно до затвердженого рішення про бюджет;
На стадії контролю за виконанням місцевого бюджету й звітності про його виконання – поточний контроль за використанням бюджетних коштів та підведення підсумків по закінченню бюджетного періоду.
Окрім того, в ході виконання бюджетних доходів понад запланованого, можливо здійснити їх перерозподіл й додатково профінансувати ті чи інші програми чи видатки, у тому числі й витрати на комунальні послуги та енергоносії лікувальних закладів, зокрема Каховської ЦРЛ.
Щодо медичної субвенції:
Медична субвенція надається місцевим бюджетам з метою фінансового забезпечення реалізації делегованих органам місцевого самоврядування повноважень у сфері охорони здоров’я.
Ця субвенція може надаватись бюджету об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Місцеві ради мають право, а не обов’язок передавати кошти медичної субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим бюджетам для надання медичних послуг за місцем обслуговування населення.
Кошти медичної субвенції спрямовуються на фінансування певних типів закладів охорони здоров’я та програм у сфері охорони здоров’я, визначених у Бюджетному кодексі України, зокрема, до такого закладу й відноситься Каховська центральна лікарня, яка є комунальним закладом, а засновником та власником її є Каховська районна рада.
І тут мимохідь виникає думка, якщо Каховська районна рада не спроможна фінансувати власний об’єкт, а чи не варто всім сільським радам та ОТГ району стати повноправними співвласниками Каховської районної лікарні?
Окрім того, медична субвенція спрямовується на оплату поточних видатків закладів охорони здоров’я та програм у сфері охорони здоров’я. Субвенція може спрямовуватися на здійснення заходів з оптимізації мережі закладів охорони здоров’я.
Залишки субвенції на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді для поточного утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я та виконання програм у сфері охорони здоров’я з урахуванням цільового призначення субвенції.
Залишки субвенції на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді для поточного утримання (крім заробітної плати та видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв) і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я та виконання програм у сфері охорони здоров’я з урахуванням цільового призначення субвенції.
Як я вже зазначив вище, поточний бюджетний рік не закінчився, залишок минулорічної медичної субвенції не витрачено на наші сакури, тому є всі передумови додатково профінансувати медицину районного рівня на цілі передбачені Бюджетним Кодексом України, а щодо фінансування органів охорони здоров’я витрат на комунальні послуги та енергоносії- ще раз акцентую увагу на тому, що ці видатки повинні бути заплановані в бюджеті ОТГ, який має бути збалансованим, а не дефіцитним, а, у зв’язку з недофінансуванням бюджету Роздольненської ОТГ, додаткові витрати на комунальні послуги та енергоносії Каховської ЦРЛ, які не є обов’язком ОТГ, а є правом, не були заплановані.
У поточному бюджетному році планується здійснити перерозподіл бюджетних видатків у тому числі й на оплату комунальних послуг та енергоносії Каховської ЦРЛ, хоча відповідальні особи так до цього часу й не повідомили про нагальність потреб у названих витратах.
Окремо маю бажання звернути увагу на те, що органи виконавчої влади, у даному випадку Каховська райдержадміністрація, яка є суб’єктом бюджетних відносин, в особі Салтикова не зверталась до Роздольненської ОТГ з бюджетними запитами щодо використання залишку минулорічної медичної субвенції.
На цьому все. Решта- у відео нижче;)
Схожі публікації:
- Голова ОТГ з Херсонщини пояснив, чому вирішив йти до Верховної Ради України
- На Херсонщині на виборах готують провокації
- У 185 виборчому окрузі Херсонщини у людей спитали за кого голосуватимуть
- У Роздольненській громаді встановлюють вуличне освітлення
- У Роздольненській ОТГ відзначили День людей похилого віку