На Фейсбук сторінці Децентралізаційного марафону повідомляється про те, як пройшли заагальні збори регіонального відділення Асоціації міст України:
– У #Херсоні відбулися загальні збори регіонального відділення#Асоціації_міст_України, під час яких учасники обговорили питання, котрі розглядалися на засіданні Правління Асоціації міст України. Голова РВ АМУ, Херсонський міський голова Володимир Миколаєнкоакцентував, що завдяки виваженій, принциповій позиції Асоціації міст України при розгляді проекту Держбюджету на наступний рік вдалося відстояти низку важливих для розвитку місцевого самоврядування питань, котрі напряму пов’язані з інтересами територіальних громад.
Таким чином #АМУ продемонструвало узагальнену думку громад, аби вплинути на ситуацію і вона була почутою на рівні міністерств та відомств КМУ. Володимир Миколаєнко детально зупинився на конкретних пропозиціях АМУ, котрі були враховані, і назвав це незаперечною перемогою, яка дозволить знизити фінансовий тягар, що міг би бути покладений на плечі місцевих бюджетів. Також навів конкретні цифри, що стосуються бюджету Херсона. Акцентувавши, що вже сьогодні обласному центру бракує 38 млн. грн. освітньої субвенції, щоб покрити обсяги заробітної плати вчителям, котра суттєво зросла. Окремої уваги заслуговує питання пільг та субсидій, що потребує врегулювання взаємовідносин між органами місцевого самоврядування та Кабміну. Володимир Миколаєнко наголосив, що навантаження на міський бюджет тільки за пільги наразі перевищує 90 мільйонів гривень.
Своїми міркуваннями стосовно необхідності більш виваженого ставлення та відповідальності держави за відшкодування пільг, прозорості та підзвітності бюджетних процесів поділився член правління АМУ, міський голова Нової Каховки Володимир Коваленко. З його слів, якщо в процесі децентралізації передаються повноваження на місця, то вони обов’язково мають бути підкріплені коштами. Також гостра критика прозвучала на адресу недосконалості та бюрократизованості тендерних процедур, що ускладнює освоєння коштів на інфраструктурний розвиток громад. А значить ремонт доріг, перекриття дахів, термомодернізація відтягуються на несприятливий для цього кінець року.
Розкритикував галузеву реформу, котра призводять до занепаду первинної ланки медичної допомоги, голова Музиківської ОТГАлександр Лейбзон на прикладі своєї громади, яка як і інші сільські території відчувають гострий брак кадрів лікарів. Це при тому, що в Музиківській ОТГ створені прекрасні умови для надання медичної допомоги в лікарській амбулаторії та ФАПах, а спеціалістів немає.
Про реалізацію державної податкової політики в громадах області, успіхи та недопрацювання, що шкодять наповнюваності місцевих бюджетів, розповів начальник головного управління ДФС у Херсонській області Ігор Клим. Йшлося, зокрема, про легалізацію праці та бізнесу, аналіз інших джерел надходжень, про ліквідацію заборгованості перед місцевими бюджетами. Окрема увага була приділена ефективному та відповідальному використанню коштів ДФРР, уважному підбору підрядних організацій на реалізацію проектів.
Голови громад отримали вичерпні відповіді на поставлені запитання стосовно шляхів та можливостей нарощування дохідної частини місцевих бюджетів та щодо розширення їх додаткових джерел.
Ключові питання освітньої реформи та її запровадження на рівні громад розкрив начальник управління освіти Херсонської міської ради Юрій Ніконов. Зокрема, розповів про особливості організації роботи освітніх закладів Херсона, стимулювання праці освітян, методичну роботу, ноу-хау в інклюзивній та дошкільній, а також позашкільній освіті, профорієнтації учнів. Прозорість, підзвітність та підвищення якості освіти мають бути головним орієнтиром, підкреслив Юрій Ніконов. Серед взірців надання якісної освіти названо 3 навчальних заклади, котрі входять у сотню кращих в Україні, – Херсонські ЗОШ №30, 24 та фізико-технічний ліцей. Ознайомитися з досягненнями загальноосвітньої школи №30 якраз і мали нагоду учасники засідання. У підсумку вони дали високу оцінку роботи освітянського колективу та адміністрації школи та підкреслили, що отримані напрацювання наблизилися до кращих європейських зразків надання загальної середньої освіти.