«Портрет дівчини у вишиваній сукні» Михайла Брянського був однією з найулюбленіших картин для багатьох, в тому числі і для майстрині-вишивальниці та фахівчині з історії костюму Інни Микуцької.
Розповідаючи про візерунок цього вишитого вбрання під час екскурсій в музеї, Інна Микуцька визначила можливе місце походження вишивки — Київщина або південь України.
Нещодавно за сприяння Marina Max пані Інні вдалось отримати фаховий коментар від Юрія Мельничука з Музею Івана Гончара:
«Дівчина тут у вишитій українській сорочці, спідниці, вишитому фартухові.
Це узори, які побутували у 19 столітті, і по музейних збірках напевно мало таких залишилось. Цілком реально, що такі сорочки могли бути на Півдні України. Тут поєднання лиштви — прямої лічильної гладі, хрестика і занизування, яке популярне в рушниках з деревами, як заповнення «просо», або «насипка». Це ті трикутні елементи на ламаних деревах. Втім, може бути, що вишивка вся хрестикова, так звана «брокарівська». Треба пошукати в джерелах аналоги таких узорів, зокрема й в Олени Пчілки».
Викрадена російськими окупантами картина Михайла Брянського «Портрет дівчини у вишиваній сукні» виявилась ближчою до нашого українського півдня, і від цього втрата полотна стає тільки болючішою.
Схожі публікації:
- Під обстріли російських військових у Херсоні потрапив художній музей
- “Директорка” Херсонського художнього музею від окупаційної влади допомагала вивозити експонати
- Порожні зали та викрадені експонати: як сьогодні виглядає Херсонський художній музей
- Серед викрадених росіянами картин з художнього музею вдалося ідентифікувати ще одне полотно
- Херсонський художній музей відзначає 45-річчя з дня заснування