Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

На Херсонщині триває боротьба із перенавантаженими фурами

Як часто ми скаржимося на стан доріг? Мабуть, це головна тема обговорення у громаді, особливо після зими, коли наші автошляхи перетворюються на суцільну смугу перешкод. У цей період ми активно критикуємо владу, від місцевого до державного рівня. Дочекавшись ямкового ремонту, трохи заспокоюємося, до того моменту, коли ситуація знову загострюється.

Хто винен у руйнації доріг? Розмірковуючи на цю тему, ми обов’язково згадаємо про перевантажений транспорт, потік якого збільшується під час жнив.

Білозерська селищна рада разом із активістами взялися не лише за ямковий ремонт доріг місцевого значення, а й за протидію рухові перевантаженого автотранспорту, який зводить відповідну роботу нанівець.

15 червня відбувся перший виїзний рейд, в результаті якого зупинили п’ять вантажівок з явними ознаками перевантаження. Як розповіла секретар селищної ради, автівки намагалися уникнути вагового комплексу на виїзді з Білозерки. Факт порушення правил дорожнього руху виявили депутати селищної ради Олександр Гузь та Іван Литвиненко. На місце події прибули секретар селищної ради Олена Козачек, її заступник Олександр Царюченко. Разом із правоохоронцями, котрі приїхали на виклик, вони супроводжували колону зерновозів до вагового комплексу. Проте на під’їзді до нього водії зупинилися на узбіччі і навідріз відмовилися пройти перевірку. Зрозуміло, чому… «Спілкування» з порушниками тривало з десятої вечора до третьої ночі. В результаті водіям вантажівок все ж таки довелося забратися геть, більш того, на в’їзді до Білозерки в «режимі очікування» знаходилося ще 20 фур, які також вимушені були змінити маршрут.

Взагалі рух великогабаритного транспорту повинні контролювати поліція і спеціалісти Укртрансбезпеки. Але, на превеликий жаль, через недосконалість нашого законодавства, дуже часто їхні повноваження виявляються обмеженими.

Проте рейд посадовців, депутатів та активістів все ж таки дав свій результат: потік вантажівок у Білозерці суттєво зменшився, через що стаціонарний пост Укртрансбезпеки, який працював поблизу Білозерки перемістили до Берислава. Це рішення аргументували тим, що на відповідній ділянці дороги рух великогабаритного транспорту значно інтенсивніший. Враховуючи ці обставини, секретар ради організувала цілодобові чергування на в’їзді і виїзді з Білозерки, до яких залучили працівників апарату і депутатів.

На останньому виконкомі прийнято рішення про встановлення у Білозерці дорожніх знаків, які обмежують рух великогабаритного транспорту.

Верховна Рада остаточно схвалила закон, який передбачає посилення відповідальності водіїв за порушення норм габаритно-вагового контролю. Відповідний документ підтримали 280 народних депутатів. З 1 жовтня у разі перевантаження транспорту доведеться сплатити таку суму штрафу: перевантаження від 5% до 10% – 8,5 тисячі гривень; від 10% до 20% – 17 тисяч гривень; від 20% до 30% – 34 тисячі гривень; перевантаження від 30% – 51 тисяча гривень.

Закон закріплює можливість автоматичної фіксації порушень норм габаритно-вагового контролю. «Укртрансбезпека» тепер зможе у суді стягувати штрафи з водіїв за перевантаження їхніх автомобілів.

Відповідно до даних, наданих фахівцями ДерждорНДІ, близько 74% автомобільних доріг були збудовані під розрахункові навантаження на вісь – 6 тонн та загальною вагою не більше – 24 тонни. Щорічні збитки, які завдаються дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг, спричинених рухом великовагових транспортних засобів, складають більш ніж 2 мільярди гривень.

За дослідженнями Світового банку, щорічні втрати ВВП країни внаслідок незадовільного стану автомобільних доріг складають 3-4% ВВП. Понад 90% автомобільних доріг в Україні потребують виконання ремонтно-будівельних робіт.

 “Придніпровська зірка”

Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН