Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

На Міжнародному інвестиційному форумі презентують проєкт “Південна стратегія розвитку”, – реконструкція аеропорту “Херсон”

Летовище має значний потенціал для розвитку авіаінфраструктури Півдня України, однак для цього необхідна розбудова та реконструкція його комплексу.

Проєкт має на меті створити перший у регіоні вантажний термінал, значно збільшити кількість пасажирів, яких може прийняти аеропорт, і залучити лоу-кост авіакомпанії.

Також проєкт охоплює відновлення Обласного авіаційно-технічного спортивного клубу. Зараз він перебуває у критичному стані та потребує реконструкції авіаційного комплексу. Однак є багато можливостей для розширення його діяльності, яка буде охоплювати стрибки з парашутом, екскурсії, проведення авіашоу, фестивалів та багато іншого.

Аеропорт “Херсон”

Міжнародний аеропорт “Херсон” було відкрито у 1985 році. Його загальна площа — 297,3 га, а довжина злітно-посадкової смуги становить 2500 м. Аеропорт може приймати 400 пасажирів на годину.

Крім цього, аеропорт обладнаний засобами керування повітряним рухом. Його злітно-посадкова смуга оснащена такими системами як радіонавігація, обладнанням для забезпечення точного заходу на посадку, світловим сигналом, а також метеорологічним обладнанням, що забезпечує цілодобову роботу аеропорту. Також аеродром відповідає всім необхідним вимогам наказу “Про затвердження Правил сертифікації цивільних аеродромів України”.

Аеропорт співпрацює з авіакомпанією Turkish Airlines з рейсами до Стамбулу, МАУ, та лоу-кост компанією Ryanair з рейсами до Кракова.

Проєкт передбачає розвиток вантажних авіаперевезень CARGO, розбудову аеровокзального комплексу для обслуговування 1 мільйону пасажирів на рік та залучення лоу-кост авіакомпаній.

Основні інфраструктурні елементи, які потребують реконструкції чи будівництва, передбачені проєктом:

  • злітно-посадкова смуга;
  • навігаційна система;
  • система точного заходу на посадку;
  • система світлових сигналів;
  • периметрова огорожа;
  • ангар для обслуговування та ремонту літаків;
  • реконструкція комплексу аеропорту;
  • закупка спеціального транспорту та обладнання;
  • будівництво нового терміналу, платформи, вантажного термінала;
  • будівництво готелю.

Злітно-посадкова смуга

Злітно-посадкова смуга аеропорту “Херсон” — це комбінація асфальтобетону (2000 метрів) та бетонної плити PAG-18 (500 метрів). Щороку для підтримання аеропорту “Херсон”  у належному стані з бюджету виділяється від 3 до 5 млн грн. Частина коштів йде на проведення ремонтних робіт із запобігання руйнуванню злітно-посадкової смуги.

Однак також можна збільшити можливості смуги шляхом її реконструкції та розбудови. Відновлення злітно-посадкової смуги буде відбуватися у два етапи:

  • Етап 1. Прокладення нового шару асфальтобетону від 9 до 12 см по всій площі (2000 м) та на ділянці з бетонних плит (500 м). Буде проведений їх демонтаж і облаштування нижнього шару і верхнього асфальтобетонного шару. Це дозволить приймати літаки Boeing 737 – 800, 900 та Airbus 321 до 10 – 12 разів на день. Це також збільшить пасажиропотік до 500 тис. пасажирів. Орієнтовна вартість відновлення злітної смуги — 250-300 млн грн. Крім цього, цей етап передбачає передачу злітно-посадкової смуги аеропорту  у державну власність.
  • Етап 2. Повна реконструкція злітної смуги  (її продовження на 350 м ліворуч і 200 м праворуч), що дозволить приймати всі типи літаків без обмежень і збільшити пасажиропотік до 1 млн (20 – 25 рейсів на день). Вартість реконструкції – 3 млрд грн.

Система навігації

Зараз встановлено привідну радіостанцію PAR-10C, яку потрібно замінити після тривалого використання (37 років). Державне підприємство «Украерорух» наразі працює над підготовкою до встановлення навігаційної системи DVOR \ DME. Вартість робіт — 35 млн грн.

Система точного підходу при посадці

На сьогодні в аеропорту встановлено систему точного заходу на посадку SP-80N1 2002 року. Щоб забезпечити можливість приймати літаки у складних погодних умовах, необхідно встановити систему точного заходу на посадку ILS. Вартість — 70 млн грн.

Система світлових сигналів

Сьогодні в аеропорту “Херсон” працює система світлових сигналів VMI (Low Intensity Lights). Однак зараз вона не дозволяє приймати літаки в складних погодних умовах (восени та навесні). Тому необхідно встановити VVI-2 для забезпечення системи точного заходу на посадку другої категорії. Вартість — 20 млн грн.

Також, необхідне встановлення VVI-1 (High Intensity Lights) для забезпечення отримання аеродром першої категорії. Вартість — 48 млн грн.

Реконструкція периметральної огорожі аеропорту

Відповідно до Закону України про Державну програму безпеки цивільної авіації, а також вимог Європейської Агенції Авіаційної Безпеки (EASA), необхідно терміново розпочати встановлення периметра огородження. Невиконання цього пункту може призвести до анулювання сертифікату авіаційної безпеки наданого аеропорту та повного його вимкнення. Вартість — 68 млн грн.

Реконструкція комплексу аеропорту

Для завершення вже розпочатих робіт з реконструкції  та введення в експлуатацію другого поверху комплексу аеропорту потрібно 26 млн грн.

Також, пропускна здатність зали вильоту на першому поверсі — менша, ніж 400 пасажирів на годину, що не дозволяє здійснювати два рейси одночасно. Вартість будівництва комплексу аеропорту  і бомбосховища — 200 мільйонів грн.

Спеціальні транспортні засоби та обладнання

Відсутність або застарілість спеціального обладнання може призвести до затримок в обслуговуванні повітряних суден (літаків). Результатом цього може бути повне закриття аеропорту. Саме тому проєкт передбачає їх закупку та оновлення.

Інші покращення інфраструктури

  • Будівництво нового терміналу, який зможе вміщувати 1 мільйон пасажирів – вартістю 700 мільйонів гривень.
  • Закінчення робіт із реконструкції РД-1, РД-2 та стоянки для літаків в аеропорту. Вартість — 96 млн грн. Також необхідно збільшити площу платформи для паркування, щоб вона вміщала до 18-20 літаків. Вартість — 450 млн грн.
  • Будівництво вантажного термінала, який зараз відсутній не тільки у складі інфраструктури аеропорту “Херсон”, але й на усьому півдні України. Саме тому цей крок є надзвичайно важливим. Вартість — 400 млн грн.
Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*

code

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН