Поліція Херсона розслідує мовний конфлікт, що стався в аеропорту

Таке у Херсонському аеропорту вперше, – прокоментував Суспільному заступник директора аеропорту Олексій Груненко ситуацію, що сталася 9 липня. Тоді житель Ужгорода Олексій Любецький – пасажир рейсу Херсон-Львів, написав заяву до поліції щодо мовної дискримінації його з боку працівників аеропорту. Ті в свою чергу теж подали заяву.

Суспільне поспілкувалося з усіма учасниками конфлікту.

Заступник директора Олексій Груненко показує запис із камери спостереження у залі аеропорту і розповідає, що сталося:

“Громадянин запитав, чому тут звучить російська мова в аеровокзалі. Я йому українською мовою відповів, що існує стаття 10 Конституції України, яка встановлює, що державною мовою є українська, Але в Україні дозволяються і підтримуються мови нацменшин. Звісно під час оформлення пасажирів всі переходять на мову, яка приємна і зручна пасажиру”.

Мовний конфлікт в аеропорту "Херсон": обидві сторони написали заяви до поліціїСуспільне Херсон

Заступник директора аеропорту показує запис камер спостереження

13 липня на своїй сторінці у Facebook закарпатець Олексій Любецький написав про випадок, що стався з ним у херсонському аеропорту. Чоловік був здивований, що на своє прохання спілкуватися із ним українською мовою отримав відмову.

” Це була мовчазна відмова із закатуванням очей. і потім була сказана така фраза “Это Херсон”. Я мовчки отримав свій посадковий талон, але після цього до мене впритул, не дотримуючись дистанції, наблизився працівник аеропорту, на бейджі було прізвище. І він почав мені читати мораль, якщо можна так сказати, – про Конституцію України, щодо захисту прав національних меншин, що працівники на стійці реєстрації мали право так себе поводити”, – розповідає Олексій Любецький.

Мовний конфлікт в аеропорту "Херсон": обидві сторони написали заяви до поліціїСуспільне Херсон

Олексій Любецький вважає. що піддався мовній дискримінації

Перейти з російської на українську не встигли, адже попередній пасажир був російськомовним”, – пояснила агентка з реєстрації пасажирів та вантажу херсонського аеропорту Ірина Кушнір.

“Ми запитали у пасажира його паспорт, привіталися з ним спочатку, запитали чи є в нього багаж та ручна поклажа. Він проігнорував. Оскільки ми розмовляємо з пасажирами кількома мовами, ми не зорієнтувалися відразу. Він сказав, що почув староболгарську мову, а потім сказав, що не лаюсь же на вас польською мовою”.

Мовний конфлікт в аеропорту "Херсон": обидві сторони написали заяви до поліціїСуспільне Херсон

Ірина Кушнір ( у світлій масці) – саме з нею виник конфлікт у Олексія Любецького

Олексій Любецький написав до поліції заяву щодо мовної дискримінації. Звернувся до поліції й заступник директора аеропорту “Херсон” Олексій Груненко.

“Працівників аеропорту звинуватили у мовній дискримінації. Дискримінація – це заборона. я не чув, щоб в аеропорту забороняли спілкуватися рідною мовою. Заява написана. Це була образа. Ніхто нікому не дозволяє казати, що ви – не громадянин цієї держави”.

Прокоментували ситуацію і в поліції Херсонської області.

“9 липня стався інцидент на території аеропорту між громадянином і працівниками аеропорту. Було написано заяву до працівників поліції від громадянина, що з ним нетактовно спілкувалися працівники аеропорту російською мовою. Вказана заява була прийнята поліцією. Взята до журналу єдиного обліку і наразі проводиться перевірка. Крім того, від працівників аеропорту також надійшло звернення на вказаного громадянина. Що він нетактовно грубо спілкувався з працівниками аеропорту”, – розповіла речниця Нацполіції в Херсонській області Тетяна Пшонь.

Мовний конфлікт в аеропорту "Херсон": обидві сторони написали заяви до поліціїСуспільне Херсон

Інцидент стався біля шостої стійки реєстрації

14 липня голова Херсонської облдержадміністрації доручив провести службове розслідування у міжнародному аеропорту “Херсон”.

“Я звернувся до керівництва аеропорту з вимогою провести це службове розслідування і чекаю на його результати, тому що те, що я побачив у соціальних мережах, для мене є неприйнятним”, – каже голова ОДА Юрій Гусєв.

У цьому випадку були порушені права Олексія Любецького як споживача, та до держпродспоживслужби він не звертався, – розказав Суспільному заступник начальника управління захисту споживачів держпродспоживслужби у Херсонській області Олександр Мандра.

“Держпродспоживслужба приватним повідомленням повідомила споживача, якщо він подасть відповідну скаргу на порушення його прав як споживача, головне управління держпродспоживслужби відповідно до норм законодавства перевірить даний факт і якщо він виявиться, будуть застосовані адміністративні стягнення”.

Суспільне

Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *