Лікарня Карабелеша: медична реформа для маленьких пацієнтів в дії

Коли діти хворіють, решта проблем для батьків здаються не важливими. І тільки їхнє здоров’я і повноцінний розвиток дають право дорослим жити далі спокійно і розвиватися. Тому й не дивно, що більшість люблячих мам і татусів прагнуть для свого синочка чи донечки гідних умов для забезпечення здорового життя, а й разі хвороби – професійного і вчасного лікування. Медична реформа в Україні дала можливість створити для маленьких пацієнтів відповідні умови для профілактики їх захворювання і лікування у разі потреби.

Як це відбувається у дитячій поліклініці №1 КНП «Херсонська міська клінічна лікарня ім.Є.Є.Карабелеша» у розмові з заступником медичного директора з медичного обслуговування дитячого населення Самодіною Вітою Валеріївною.

– Дитяча поліклініка №1 обслуговує понад 20 тисяч дитячого населення від 0 до 18 років Суворовського району м.Херсона. Поліклініка складається з двох відділень: загальнополіклінічного і відділення першої медико-санітарної допомоги №8,- розповідає співрозмовниця. – До початку реформи було 8 ділянок, на яких працювали і нині працюють лікарі-педіатри. Коли стартувала кампанія по вибору лікаря наша поліклініка справилася з завданням на 104 відсотки, кількісно це складає 6661 укладену декларацію. У нас обслуговуються не тільки пацієнти, які проживають адресно в районі поліклініки. Відтепер, обравши педіатра, у нас обслуговуються дітки з Чорнобаївки, Музиківки, Антонівки, Зеленівки. Можна з впевненістю сказати, що поліклініка реклами не потребує. Адже переваги супроводу дитини від народження і до 18-річчя одним постійним лікарем очевидні. З самого народження дитину веде один лікар, який знає сім’ю, можливі спадкові хвороби. Наглядаючи дитину вже знає, які в нього були фонові захворювання, як дитина може переносити гострі респіраторні захворювання. Перебуваючи на постійному контакті з лікарем, батьки довіряють фахівцеві і впевнені у наданні кваліфікованої, а головне – вчасної допомоги їх дитині. Тим більше, що наші педіатри завжди на зв’язку. Термінову консультацію можна отримати по телефону, через Вайбер, якщо, приміром, надіслати фото висипу чи укусу.

– Тож, на Вашій поліклініці реформа позначилася позитивно?

– Так, медична реформа сприяла тому, щоб у лікаря-педіатра було все для гідного прийому пацієнта, надання первинної допомоги. Поліпшені умови праці медичних працівників, покращене оснащення в кабінетах прийому лікаря з надання первинної медичної допомоги, а також значно покращені умови перебування пацієнтів у поліклініці. Для надання якісної медичної допомоги лікарі забезпечені сучасними електронними тонометрами, термометрами, пульсоксиметрами (визначає не тільки пульс, а і вміст кисню у крові), для маленьких пацієнтів – новітні електронні ваги, ростоміри. У роботі використовуються найсучасніші дезінфікуючі засоби, одноразовий медичний інструментарій, що надважливо для безпеки пацієнта.
А в цілому переваги для пацієнта – безперервний нагляд і доступність лікаря. В сьогоднішніх умовах запис провадиться в електронному вигляді, щоб не створювати черг і незручностей.

– «Лікарня, доброзичлива до дитини» – цікавий статус поліклініки №1 і напевно не менш відповідальний?

У роботі ми багато приділяємо уваги профілактиці захворювань. Це у нас на чільному місці: вакцинація, дотримання умов здорового способу життя. Особливо хочу зупинитися на грудному вигодовуванні. Наша поліклініка підтримала ініціативу Всесвітньої організації охорони здоров’я і дитячого фонду ЮНІСЕФ «Лікарня, доброзичлива до дитини». Цей статус поліклініка отримала у 2008 році і кожні три роки експерти Всесвітньої організації приїздять з перевірками як ми дотримуємося вимог по утриманню цього статусу. У його рамках нам вдалося поліпшити показники по кількості дітей, які перебували на виключно грудному вигодовуванні до 6 місяців. Як результат – відмічається зниження показників захворюваності дітей першого року життя в цілому, в т.ч. зниження захворюваності на гострі кишкові інфекції, захворювання органів травлення, органів дихання. Закладом розроблені заходи щодо подальшого розвитку у цьому напрямку.
Тут немало чинників, яких слід дотримуватися. «Лікарня, доброзичлива до дитини» включає у себе принципи підтримки грудного вигодовування і в цьому напрямку є спеціальна політика, яка включає в себе 12 пунктів.

Цьогоріч у вас також 10-річний ювілей з дати отримання статусу «Клініка, дружня до молоді»?

– Так, у 2010 році лікарня отримала статус «Клініка, дружня до молоді». Організатори ті ж. У поліклініці відкрито кабінет з однойменною назвою, у якому з підлітками з 14 років і молоддю до 21 року, працюють психологи, лікарі вузької спеціалізації. Програма у них водночас і корисна, і цікава. Усе відбувається на умовах конфіденційності, довіри і своєчасного вирішення проблеми. А в цієї категорії населення, повірте, запитань вистачає.
Цей статус також слід підтверджувати. До того ж загальнополіклінічне відділення складається з вузьких спеціалістів, які надають допомогу по 14 профілях. Отож, підлітки і молоді люди мають змогу отримати допомогу у повному обсязі, якщо треба.

– Як дитяча поліклініка працює в умовах карантину?

– Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України в умовах карантину слід припинити будь-які профілактичні огляди. Але «дитинство» має свою специфіку. Дійсно, масові огляди не проводимо – садочки і школи не функціонують. Але вакцинацію ніхто не відміняв. Не можна припиняти вакцинацію відповідно до Національного календаря щеплення. Тому діток до одного року і старших запрошують індивідуально у визначений день і час. Для цього є спеціальний профілактичний кабінет. І він також статусний, з 2018 року – «Чиста лікарня – безпечна для пацієнта». Для цього також довелося витратитися. Спеціальні антисептики, спеціальне мило, спеціальні бокси для замочування шприців, голок, нове холодильне обладнання. Це також важливо для медпрацівників, але більше – для маленьких пацієнтів.

– А як медики Вашого закладу підвищують свій професійний рівень?

– Щодо майстерності лікарів. Відповідно до нормативної бази раніше проходили курси підвищення кваліфікації 1 раз на 5 років. Відтепер внесені корективи. За новим наказом триває безперервний професійний розвиток лікарів. Щорічно слід набрати 50 балів. Для їх отримання лікарям доводиться брати участь у семінарах, онлайн-конференціях тощо.

– У вас високий процент укладених декларацій. А як же бути новонародженим сьогодні, завтра?

– Ми ще нікому не відмовили. До того ж, програма Медейр працює таким чином, що коли дитині виповнюється 18 років, вона автоматично вибуває з переліку пацієнтів. Місця звільняються і їх тут же займають наступні. І їм у нас досить цікаво. У кінці минулого року ми зробили ремонт на другому поверсі і розмалювали стіни сюжетами з казок, мультиків. Тож у нас яскраво, по-дитячому цікаво – є що порозглядати. А дорослі можуть ознайомитися з важливою інформацією на стендах, які також виконані дитячому стилі. Адже лікарні повинна дарувати позитивні емоції і створювати гарний настрій попри всі проблеми зі здоров’ям. Позитив також допомагає в цілому подолати недугу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *