З чим асоціюється аграрна Херсонщина? Звичайно з кавунами! Зігріті південним сонцем та вирощені працьовитими руками вони мають свій неперевершений смак. Надпис на ціннику «Херсонський кавун» гарантує підвищений попит та високу якість. Саме тому, ця назва має стати захищенним географічним зазначенням, як сир Рокфор або шампанське чи коньяк.
«Україна крокує в Європу, тому нашим виробникам потрібно розвиватися в залежності від ринкового запиту: якість, екологічність та захист власної продукції. Для цього нам всім потрібно переймати досвід провідних європейських країн, фермери яких мають різні форми захисту: торгові марки, бренди, логотипи, географічне зазначення тощо», – говорить виконавчий секретар “Асоціації виробників херсонського кавуна” Юрій Палічев.
Створення логотипу – важливий крок на шляху офіційної реєстрації географічного зазначення «Херсонський кавун», тож він має відображати унікальність та якість херсонської ягоди. Тому члени громадської спілки “Асоціація виробників Херсонського кавуна”, разом із партнерами оголосили конкурс на кращий логотип для херсонського кавуна. До складу журі конкурсу входять представники Департаменту агропромислового розвитку, агровиробники, представники місцевого самоврядування, громадських організацій, фахівці з культури та туризму.
Всі умови, положення конкурсу та реєстрація за посиланням
Нагадаємо, що в цьому році Міністерством агрополітики визначено для реєстрації географічного зазначення перші 10 продуктів, серед яких – «Херсонський кавун». Процедуру реєстрації здійснює проект Європейського Союзу «Географічні зазначення в Україні» за сприяння громадської спілки “Асоціація виробників Херсонського кавуна” та Департаменту агропромислового розвитку ХОДА.
Як зазначає Юрій Палічев, така реєстрація дає унікальну можливість регіональним виробникам позиціонуватися на європейському ринку, оскільки в ЄС лише один кавун має зареєстроване географічне зазначення: Anguria Reggiana (Італія).
Довідка. Географічне зазначення (ГЗ) – вид інтелектуальної власності, який належить не людині, а території. ГЗ ідентифікує товар, що походить із певної території та має якість чи характеристики, зумовлені цим географічним місцем, зокрема його природними умовами. Відомими прикладами ГЗ є сир Рокфор, шампанське, коньяк, ковбаса салямі та інші. ГЗ допомагає просуванню продукції на європейському ринку, отримати кращу ціну за неї та усунути недобросовісну конкуренцію, крім того покращує імідж та туристичну привабливість місцевості, де виробляється даний продукт.