Що робити херсонцям, якщо їх обдурили у магазині чи на ринку

Як херсонці можуть відстояти свої права, якщо стикнулися із недоброчесними продавцями і куди зверарись у разі такого досвіду? Про це на Фейсбуці повідомляє Олексій Саковніч, херсонський юрист і помічник народного депутата О.Співаковського:

 – Чергова тема рубрики «Порада юриста» стосується захисту прав споживачів при купівлі товарів у супермаркетах, магазинах або на ринках. Херсон не відрізняється від інших міст України, де продавці продовольчих та непродовольчих товарів фактично зловживають незнанням покупців своїх прав: на ринках не видають чеки, відмовляють у поверненні коштів або заміні товару, в супермаркетах наклеюють таблички «адміністрація не несе відповідальності за збереження речей» тощо. Як насправді написано у нормативно-правових актах:

Практично всі знають про право повернути або обміняти товар (крім продовольчих товарів, медпрепаратів, ювелірних виборів та інших, згідно Постанови КМУ №172 від 19.03.1994 року) протягом 14 днів. Проте, більшість херсонців не знає, що це стосується товарів, що не використовувались, збережено їх товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також наявний розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. В інших випадках мова може йти лише про гарантійні зобов’язання.

На херсонських ринках майже всі продавці не мають касових апаратів. Але, згідно до Правил торгівлі на ринках, вони зобов’язані на вимогу покупця видавати товарні чеки, які заповнюються ручкою та мають наступну інформацію: найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, його ціна, дата продажу, ПІБ продавця та його підпис. Задля уникнення непорозумінь при поверненні товару слід від реалізатора вимагати товарний чек, у разі відсутності касового апарату.

Всі звикли бачити у супермаркетах біля камер схову оголошення, що «Адміністрація магазину не відповідає за збереження речей». Але ці оголошення суперечать нормам законодавства, адже Цивільний кодекс України у статтях 950, 951 вказує протилежне: «за втрату або пошкодження речі, прийнятої на зберігання, зберігач відповідає на загальних підставах». Магазини передають покупцям номерні ключі від камер схову, завдяки чому фактично укладається публічний договір зберігання. Звичайно, при реалізації свого права на компенсацію втраченої речі у покупців можуть виникнути суперечки щодо визначення речей, залишених у камерах схову (їх вартості, кількості), тому тут варто звертатись до свідків, записів з камер спостереження задля підтвердження факту передачі конкретних речей на зберігання. Крім того, згідно до пункту 21 «Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» покупці мають право не здавати власні речі, сумки та пакети до камер схову (крім товарів, реалізація яких здійснюється у таких торговельних об’єктах).

У разі порушення ваших прав, слід звертатись до Управління захисту прав споживачів, що знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська),34.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *