З 1 січня список е-декларантів значно розширюється. До нього внесені всі державні службовці, а не лише високопосадовці. Подати звіт в електронному вигляді мають навіть директори шкіл та ректори вишів.
Підписати документи необхідно власним цифровим ключем. Його можна отримати у Центрах сертифікації при двох податкових інспекціях області. Не обов’язково самим чиновникам вистоювати довжелезні черги. Можливо отримати електронний ключ простішим способом. Попіклуватися про час та нерви підлеглих має керівник державної установи. Він визначає уповноваженого працівника, бажано з відповідною кваліфікацією, який централізовано збере документи та поїде з ними отримувати для всіх електронні підписи.
«По-перше, люди по дві, по три години не будуть стояти в черзі. А, по-друге, вони не будуть відволікатися і витрачати свій час. У платників, які не відносяться до державних установ та організацій, такої можливості немає. Керівнику, директору чи голові сільськогосподарського підприємства потрібно особисто з’явитися в АЦСК або надати нотаріальну довіреність. Нотаріальна довіреність доволі дороговартісна», – розповідає завідувач сектору реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Херсонській області Світлана Терехова.
Свій ключ відповідальна особа вже повинна мати або отримати у Центрі сертифікації перед тим, як збирати документи у своїх колег. Після проходження всіх формальностей цей уповноважений згенерує цифровий підпис кожному працівникові на робочому місці.
До центрів сертифікації документи несуть сотнями. Нині ключі масово отримують прикордонники та митники. Тому є висока вірогідність, що доведеться почекати у черзі. Як варіант, кожна людина може уповноважити особу, яка за неї отримає цифровий ключ. Однак, для цього звичайна довіреність не підійде. В ній обов’язково мають бути вказані відповідні нюанси та визначені окремі права.
«У довіреності обов’язково повинно бути зазначено, що керівник або бухгалтер, або людина, яка довіряє отримання електронно-цифрового підпису іншій, повинні надати цій особі такі повноваження. Тобто згенерувати особистий ключ, підписувати договір, надавати і підписувати реєстраційні документи», – роз’яснює завідувач сектору реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Херсонській області Світлана Терехова.
Кожен житель області може отримати власний іменний цифровий підпис. У фіскальній службі для цього радять прийти особисто і витратити трохи свого вільного часу. Всі зразки заповнення документів можна знайти в інтернеті, скачати, роздрукувати та заповнити бланки вдома. Сфера їх застосування необмежена, використовувати їх можна навіть у приватному листуванні.
Схожі публікації:
- У Херсонській торгово-промисловій палаті відбулася онлайн-зустріч з партнером із Туреччини (відео)
- У бюджеті Херсона передбачено 800 тисяч грн. для безкоштовного лікування катаракти у херсонців, – Алла Малицька (відео)
- На Громадській раді Нової Каховки обговорили актуальні питання для місцевих жителів (відео)
- Як працює найбільша в Європі креветкова ферма на Миколаївщині (фото)
- Податківці Херсонщини провели семінар для підприємців (відео)