В профільному закладі освіти звернули увагу на те, що цим Положенням Кабмін фактично руйнує репутацію цілої галузі. Це в свою чергу може призвести до втрати конкурентоспроможності українських моряків на міжнародному ринку праці.
Перше, на що звернули увагу спеціалісти, це питання присвоєння звання. Всупереч Міжнародним Конвенціям Кабінет Міністрів України передбачив можливість для вахтових помічників та механіків без присвоєння звання старшого помічника та механіка. Тобто в Україні люди без практичного досвіду роботи на відповідних посадах зможуть одразу ж отримувати можливість претендувати на керівні посади. В цьому випадку не можливо говорити про те, що іноземні компанії будуть визнавати такі звання, присвоєні в Україні, про безпеку мореплавства годі й говорити.
На цьому автору Положення не зупинились. З 2021 року в Україні в тестовому режимі морякам надали можливість здавати електронний іспит. Проводився він на базі норвезької платформи. Це давало можливість гарантувати незалежність екзаменаційної платформи, адже компанія отримувала комерційну вигоду з використання своєї платформи в Україні. В постанові №1499 мова йде про повернення до усного екзаменування. Тобто буде створено комісію, яка буде підтверджувати кваліфікацію “капітанів” та “старших механіків”, які не мають необхідного досвіду роботи. Нажаль наразі дуже важко говорити про неупередженість такої комісії, важко оцінити доброчесність членів комісії, а тому це також ставить під загрозу репутацію українських моряків.
Спеціалісти також звернули окрему увагу й на те, що Положенням дозволено підтверджувати стаж роботи моряка за допомогою звичайних паперових документів без печатки, тільки з підписом капітана. Експерти кажуть, що верифікувати підпис практично неможливо. Ніхто не витрачатиме час на пошуки капітана з іншої країни, щоб він протокольно підтвердив свій підпис, або ж проводити відповідні експертизи. Таким чином своєю постановою Кабінет Міністрів України фактично створив можливість для шахраїв підробляти документи та заробляти на цьому кошти.
“В результаті ми отримаємо недовіру з боку судновласників до українських моряків. Ті інструменти екзаменації та перевірки кваліфікації моряків, які сьогодні прописані в Положенні, негативно вплинуть на престижі української морської підготовки та, як наслідок, на конкурентоспроможності українських моряків”, — кажуть експерти.
Документ передбачає фактично відмову від цифрових баз, які дозволяють ідентифікувати осіб, які вносять інформацію, проводити незалежне оцінювання знань та навичок моряків. Водночас мова тепер йде про те, що керівний склад морської команди повинен проходити спеціальні підготовчі курси тільки один раз за кар’єру. Таким чином казати про сучасне мореплавство в Україні буде неможливо.
Схожі публікації:
- Херсон – единственный город в Украине со льготными перевозками водным транспортом
- Свято футболу у Новій Каховці: другий Всеукраїнський дитячий турнір, присвячений пам’яті Юрія Чумакова
- Херсон#парка НЕТ.Органы исполнительной власти бездействуют и всячески потакают незаконной деятельности?
- В сафари-парке на Арабатской стрелке родилось рекордное количество львят
- Одесских водителей могут ожидать неудобства в связи с приездом премьер-министра, — полиция
Один коментар
Ваша стаття або заказна, або ж автор взагалі не розуміє про що він пише! До речі а чому не вказуєте автора? І який профільний заклад освіти звернув увагу? Що за заклад, який приведення, нарешті, положення про звання до норм ПДНВ називає втратою репутації галузі???
ІПДМ, яка діяла без правових підстав, незаконний та нічим не регламентований Кабінет Моряка, саботування підтвердження стажу моряків, та фактичне впроваджене в галузь поняття “Агентів”, та ще дуже багато існуючих проблем – авторів цього “закладу” взагалі не турбують а приведення положення до міжнародних стандартів – втрата репутації? Серйозно???