– Херсонці ще пам’ятають нічні черги за талончиком на прийом до фахівця, щоб взяти довідку з місця реєстрації, – розповідає Костянтин Хутковський, директор департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради. Ми б хотіли не те що більше так не регресувати, а навпаки – рухатися вперед, освоюючи нові технології, започатковувати новації, які слугуватимуть херсонцям, робитимуть життя комфортнішим. Три центри надання адміністративних послуг, як зараз у нас – це не надто зручно для містян, особливо, коли потрібні різні послуги, і людина має їздити в різні місця. Потрібен один центр, сучасний, обладнаний, зручний.
У деяких регіонів України є досвід співпраці з USAID, які розвивають різні проєкти, в тому числі і ЦНАПи. Костянтин Хутковський каже, що місто хоче реалізувати такий проєкт також у нас:
– Багато говорять про Вінницю і Маріуполь, мовляв, там ЦНАПи на високому рівні. Нам не потрібно когось копіювати, ми маємо, заручившись підтримкою USAID, розробити свій проєкт, який не буде як у Вінниці, чи як у Маріуполі. Він буде як в Херсоні.
У червні в Херсоні у рамках проєкту DG East «Демократичне врядування у Східній Україні» відбулась робоча зустріч керівного апарату Херсонської міськради з представниками проєкту, під час якої обумовили налагодження співпраці у сфері поліпшення умов надання адміністративних послуг, в тому числі створення на базі колишнього кінотеатру «Іскра» сучасного Мультицентру. Представник проєкту Олександр Рябий зауважує, що Херсон потребує підтримки і для цього у нас в місті відкривається офіс USAID:
– Соціологічні дослідження показують, що Херсон найбільше серед міст причорномор’я потребує розвитку. Місту не вистачає навчання персоналу соціального захисту, ЦНАПів. Наш проєкт має посилити адміністративно-соціальні послуги. Коли ми даємо знання персоналу – люди отримують нову візію і починають надавати послуги мешканцям міста інакше, краще. Гроші без знань нічого не варті. За рік, за два після того, як персонал пройде навчання, ми побачимо абсолютно інший рівень надання послуг, інший сервіс і його якість. Ми вже починаємо проєкт з навчання персоналу ЦНАП за п’ятьма напрямками. Це клієнтоорієнтованість, стресостійкість, орієнтація на результат, взаємодія фронт- та бек-офісу.
Костянтин Хутковський вважає, що навчатися потрібно у будь-якому віці, адже навчання дає можливість бачити різні ракурси ситуацій та враховувати моменти, які просто міг не помічати, або й не знати. Якщо людина не буде вкладатися у власний розвиток – не буде ніякої ефективності. Тому всі фахівці департаменту адміністративних послуг, а це 78 працівників, проходитимуть навчання, аби бути на висоті самим і надавати високого рівня послуги людям, які до них звертаються.
Чим співпраця з USAID ще буде корисною? Окрім навчання, це технічне та програмне забезпечення, облаштування ЦНАПу меблями.
– Чимало, правда? Але USAID не купить нам приміщення, не зробить ремонт і не організує роботу. Тут вже потрібна добра воля керівництва – міського голови і людини, яка очолює департамент адміністративних послуг. Я надзвичайно радий, що близька мені тема знаходить підтримку у міського голови Ігоря Колихаєва! Більше того, він наполягає, що створення сучасного центру надання адміністративних послуг – один з пріоритетів, на рівні зі створенням нової транспортної мережі та ремонтом доріг. Зараз USAID готує проєкт будівлі, яка стане сучасним центром надання адміністративних послуг. На липневу сесію виноситься проєкт рішення з її реконструкції під мультицентр. Це кінотеатр «Іскра», який знаходиться у мікрорайоні «Житлоселище, – розповідає Костянтин Хутковський.
Зараз готується проєкт рішення про збільшення переліку послуг, які надає ЦНАП, приміром, реєстрація транспортних засобів, видача актів громадянського стану, як, наприклад, свідоцтва про одруження/народження. З цією метою 13 липня директор департаменту надання адміністративних послуг провів нараду з керівництвом управлінь, які надають послуги адміністративного характеру, аби обговорити взаємодію і можливість співпраці у межах створення Мультицентру.
– Представник USAID Олександр Рябий каже: «якщо ви маєте візію і амбіції – у вас все вийде». Так от, ми маємо і візію і амбіції. Ми вже збільшуємо перелік послуг, проводимо тренінги для спеціалістів, у листопаді буде готовий інформаційний портал, де кожен громадянин, пройшовши ідентифікацію, зможе відстежувати хід свого документу. Вже розроблене технічне завдання для цього порталу і оголошується процедура укладення договору на його створення. Якраз до листопада пройдемо всі процедури, передбачені законом і стартуємо. Ми маємо бути сучасними, і ставимо собі планку – бути найкращими! Ми хочемо, щоб людина приходила сюди з посмішкою і з посмішкою звідси йшла. Як бачите, у нас точно є візія, є амбіції і є бажання втілювати їх у життя, – резюмує Костянтин Хутковський
Джерело – Херсонська міська рада.
Схожі публікації:
- У суді визнали протиправними дії міського голови Херсона
- У Херсоні підсумували роботу депутатської каденції VII скликання (відео)
- У Херсоні відзначили кращих працівників податкової служби
- 5 липня відбулась пресконференція в.о. заступника міського голови Юрія Стельмашенко.
- Адмінпослуги у комфортних умовах: у Нижніх Сірогозах реконструйовано приміщення ЦНАПу