Летовище має значний потенціал для розвитку авіаінфраструктури Півдня України, однак для цього необхідна розбудова та реконструкція його комплексу.
Проєкт має на меті створити перший у регіоні вантажний термінал, значно збільшити кількість пасажирів, яких може прийняти аеропорт, і залучити лоу-кост авіакомпанії.
Також проєкт охоплює відновлення Обласного авіаційно-технічного спортивного клубу. Зараз він перебуває у критичному стані та потребує реконструкції авіаційного комплексу. Однак є багато можливостей для розширення його діяльності, яка буде охоплювати стрибки з парашутом, екскурсії, проведення авіашоу, фестивалів та багато іншого.
Аеропорт “Херсон”
Міжнародний аеропорт “Херсон” було відкрито у 1985 році. Його загальна площа — 297,3 га, а довжина злітно-посадкової смуги становить 2500 м. Аеропорт може приймати 400 пасажирів на годину.
Крім цього, аеропорт обладнаний засобами керування повітряним рухом. Його злітно-посадкова смуга оснащена такими системами як радіонавігація, обладнанням для забезпечення точного заходу на посадку, світловим сигналом, а також метеорологічним обладнанням, що забезпечує цілодобову роботу аеропорту. Також аеродром відповідає всім необхідним вимогам наказу “Про затвердження Правил сертифікації цивільних аеродромів України”.
Аеропорт співпрацює з авіакомпанією Turkish Airlines з рейсами до Стамбулу, МАУ, та лоу-кост компанією Ryanair з рейсами до Кракова.
Проєкт передбачає розвиток вантажних авіаперевезень CARGO, розбудову аеровокзального комплексу для обслуговування 1 мільйону пасажирів на рік та залучення лоу-кост авіакомпаній.
Основні інфраструктурні елементи, які потребують реконструкції чи будівництва, передбачені проєктом:
- злітно-посадкова смуга;
- навігаційна система;
- система точного заходу на посадку;
- система світлових сигналів;
- периметрова огорожа;
- ангар для обслуговування та ремонту літаків;
- реконструкція комплексу аеропорту;
- закупка спеціального транспорту та обладнання;
- будівництво нового терміналу, платформи, вантажного термінала;
- будівництво готелю.
Злітно-посадкова смуга
Злітно-посадкова смуга аеропорту “Херсон” — це комбінація асфальтобетону (2000 метрів) та бетонної плити PAG-18 (500 метрів). Щороку для підтримання аеропорту “Херсон” у належному стані з бюджету виділяється від 3 до 5 млн грн. Частина коштів йде на проведення ремонтних робіт із запобігання руйнуванню злітно-посадкової смуги.
Однак також можна збільшити можливості смуги шляхом її реконструкції та розбудови. Відновлення злітно-посадкової смуги буде відбуватися у два етапи:
- Етап 1. Прокладення нового шару асфальтобетону від 9 до 12 см по всій площі (2000 м) та на ділянці з бетонних плит (500 м). Буде проведений їх демонтаж і облаштування нижнього шару і верхнього асфальтобетонного шару. Це дозволить приймати літаки Boeing 737 – 800, 900 та Airbus 321 до 10 – 12 разів на день. Це також збільшить пасажиропотік до 500 тис. пасажирів. Орієнтовна вартість відновлення злітної смуги — 250-300 млн грн. Крім цього, цей етап передбачає передачу злітно-посадкової смуги аеропорту у державну власність.
- Етап 2. Повна реконструкція злітної смуги (її продовження на 350 м ліворуч і 200 м праворуч), що дозволить приймати всі типи літаків без обмежень і збільшити пасажиропотік до 1 млн (20 – 25 рейсів на день). Вартість реконструкції – 3 млрд грн.
Система навігації
Зараз встановлено привідну радіостанцію PAR-10C, яку потрібно замінити після тривалого використання (37 років). Державне підприємство «Украерорух» наразі працює над підготовкою до встановлення навігаційної системи DVOR \ DME. Вартість робіт — 35 млн грн.
Система точного підходу при посадці
На сьогодні в аеропорту встановлено систему точного заходу на посадку SP-80N1 2002 року. Щоб забезпечити можливість приймати літаки у складних погодних умовах, необхідно встановити систему точного заходу на посадку ILS. Вартість — 70 млн грн.
Система світлових сигналів
Сьогодні в аеропорту “Херсон” працює система світлових сигналів VMI (Low Intensity Lights). Однак зараз вона не дозволяє приймати літаки в складних погодних умовах (восени та навесні). Тому необхідно встановити VVI-2 для забезпечення системи точного заходу на посадку другої категорії. Вартість — 20 млн грн.
Також, необхідне встановлення VVI-1 (High Intensity Lights) для забезпечення отримання аеродром першої категорії. Вартість — 48 млн грн.
Реконструкція периметральної огорожі аеропорту
Відповідно до Закону України про Державну програму безпеки цивільної авіації, а також вимог Європейської Агенції Авіаційної Безпеки (EASA), необхідно терміново розпочати встановлення периметра огородження. Невиконання цього пункту може призвести до анулювання сертифікату авіаційної безпеки наданого аеропорту та повного його вимкнення. Вартість — 68 млн грн.
Реконструкція комплексу аеропорту
Для завершення вже розпочатих робіт з реконструкції та введення в експлуатацію другого поверху комплексу аеропорту потрібно 26 млн грн.
Також, пропускна здатність зали вильоту на першому поверсі — менша, ніж 400 пасажирів на годину, що не дозволяє здійснювати два рейси одночасно. Вартість будівництва комплексу аеропорту і бомбосховища — 200 мільйонів грн.
Спеціальні транспортні засоби та обладнання
Відсутність або застарілість спеціального обладнання може призвести до затримок в обслуговуванні повітряних суден (літаків). Результатом цього може бути повне закриття аеропорту. Саме тому проєкт передбачає їх закупку та оновлення.
Інші покращення інфраструктури
- Будівництво нового терміналу, який зможе вміщувати 1 мільйон пасажирів – вартістю 700 мільйонів гривень.
- Закінчення робіт із реконструкції РД-1, РД-2 та стоянки для літаків в аеропорту. Вартість — 96 млн грн. Також необхідно збільшити площу платформи для паркування, щоб вона вміщала до 18-20 літаків. Вартість — 450 млн грн.
- Будівництво вантажного термінала, який зараз відсутній не тільки у складі інфраструктури аеропорту “Херсон”, але й на усьому півдні України. Саме тому цей крок є надзвичайно важливим. Вартість — 400 млн грн.
Схожі публікації:
- Під час учорашніх обстрілів поранено 8 рятувальників, один загинув
- Внаслідок ранкового обстрілу Херсонщини загинула жінка – розпочато розслідування
- СБУ викрила високопосадовця Одеської ОВА, який вкрав понад 7 млн грн на будівництві селищних лікарень
- Вперше в історії херсонського гандболу спортсменки вибороли срібло: спортколедж продовжує працювати в умовах війни
- У Борозенському відновили 40 осель та відремонтували вікна в школі, – Прокудін