У Миколаєві продовжується реконструкція мереж водопостачання та водовідведення. У рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком реалізовано масштабний проєкт з відновлення будівлі решіток очисних споруд каналізації, завершена реконструкція двох самопливних колекторів каналізації по вул. Кузнецькій та вул. Адмірала Макарова.
Днями стартували роботи з будівництва нового каналізаційного колектору на ділянці по вул. Малій Морській, що приймає стоки від четвертої частини міста.
18 лютого Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич, директор підприємства «Миколаївводоканал» Борис Дуденко разом з представниками ЗМІ побували на будівельному майданчику.
– Нагальна проблема Миколаєва – підтоплення центру міста каналізаційним водами. Існуючі мережі були прокладені в 50-60-х роках минулого століття. Колектор бетонний, зношений, часто виникають провали. У тих місцях, де ми зараз працюємо, бачимо, що робимо це дуже вчасно, бо далі буде катастрофа. Будівництво нового колектору дозволить вирішити й проблему з екологічним станом територій, – зазначив Борис Дуденко.
Довжина нового колектору – понад 1 км, діаметр 600-800 мм. Орієнтовна вартість проєкту становить 1 млн 600 тис євро. При цьому з міського бюджету здійснюється співфінансування на покриття витрат з ПДВ. Підрядником виступає ООО «КСМ – ГРУП». Згідно контракту, роботи мають бути завершені до січня 2020 року, втім, директор комунального підприємства запевняє, що набутий останніми роками досвід дозволить впоратися швидше.
– Минулого року ми прокладали 2 км каналізаційного колектору по вул. Адмірала Макарова. Цей досвід дає право сказати, що роботи можуть бути завершені вже до кінця 2020-го. Хочу додати, що цей проєкт складніший: більший діаметр колектору, до того ж, він проходить завантаженими магістралями міста. Користуючись нагодою, прошу у миколаївців вибачення за тимчасові незручності. Доведеться трохи потерпіти, щоб в подальшому комфортно користуватися комунікаціями, – сказав керівник підприємства.
Мер Миколаєва Олександр Сєнкевич пояснив, що в тарифі на воду є інвестиційна складова. Це кошти, що мають витрачатися на оновлення мереж водопостачання та водовідведення.
– На жаль, цих коштів недостатньо, аби одразу вирішити проблему з аварійними мережами в місті Миколаєві. Всі пам’ятають випадки провалів колекторів по вул. Айвазовського, вул. Лісковій та ін. В центрі міста теж постійно тече каналізація. Завдяки співпраці з Європейським інвестиційним банком ми можемо відновлювати цю інфраструктуру, поступово виплачуючи кредитні кошти. Наразі лишилося одне питання – Верховна Рада України має проголосувати за продовження терміну дії кредитного проєкту. Втім, виділених на даний час коштів нам вистачає, аби не зупинятися на півдорозі. Певен, що наші європейські партнери задоволені темпами будівництва, які ми демонструємо, – підкреслив міський голова.
Олександр Сєнкевич додав, що Миколаїв отримав кредит на дуже вигідних умовах.
– Залучення кредитних коштів – світова практика. Європейські інституції пропонують низькі ставки, а ми зараз користуємося найдешевшим кредитом в Україні – 0,65% річних. Плюс місто отримало 5 млн євро грантових безповоротних коштів, що будуть використані на енергомодернізацію обладнання, – пояснив мер.
Директор зі стратегічного планування МКП «Миколаївводоканал» Віктор Пісоцький розповів, що ділянка каналізаційного колектору по вул. Чкалова є частиною масштабного проєкту реконструкції.
– Минулого року ми завершили колектор по вул. Кузнецькій та вул. Адмірала Макарова. Нова мережа з’єднає колектор по вул. Адмірала Макарова з приймальною камерою. Головна ідея – прибрати підпір стічних вод в центрі міста, щоб миколаївці більше не відчували стійкого неприємного запаху. Повністю закриємо цю проблему. Завдання непросте, адже маємо великий перепад висот, тож фахівці повинні надзвичайно точно вкладати труби. Нахил перевіряють спеціальними приладами. Роботу ускладнюють систематичні провали старих комунікацій, що проходять поруч.
Для довідки: система міської каналізаційної мережі – це 720 км труб, більшість з яких прокладено у період 1970-1990 рр. Матеріал – залізобетон, термін експлуатації якого 25 років. Майже 60% мереж вже вичерпали свої граничні терміни використання.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter
Схожі публікації:
- Підприємці та роботодавці отримали підтримку від Миколаївської обласної служби зайнятості
- Ремонтують автомобільну дорогу, яка з’єднує міста Миколаїв та Одесу з морським портом «Очаків»
- На Миколаївщині не вистачає грошей на реабілітаційні послуги для дітей з інвалідністю
- На Миколаївщині побудують вітропарк потужністю 500 МВт
- На Миколаївщині борються із стихійними сміттєзвалищами