Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

На Херсонщині збільшується попит на електронні ключі

Більше 24-х тисяч цифрових підписів видали цього року центри сертифікації ключів державної фіскальної служби Херсонської області. Всі вони діють 2 роки. І за ними звернулися майже 12,5 тисяч користувачів. З нового року на клієнтів чекає декілька нововведень.

Зараз у центрах сертифікації ключів – гаряча пора. Люди масово йдуть за електронними ключами, адже наблизилися строки подачі звітів та й кампанія декларування стартувала з початку січня.

«Найгарячіший період – з січня по травень. До АЦСК звернулося близько 10 тисяч клієнтів, яким було сформовано більше 18 тисяч посилених сертифікатів. Це були як фізичні особи, так і організації, установи, заклади», – повідомила завідувач сектору реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Херсонській області Світлана Терехова.

Форму реєстраційної картки змінюють вже не перший раз. Поступово в ній залишається все менше і менше граф для заповнення. Тепер достатньо внести код ЄДРПО, назву юридичної особи, область, населений пункт, прізвище та ім’я, по-батькові керівника, реєстраційний номер платника податків, телефон, е-мейл та питання і фрази голосової ідентифікації. У бланку відсутня графа «Скорочена назва», підрозділ і посада та повна адреса. Це полегшує заповнення реєстраційної картки для юридичних осіб, де люди можуть переходити з однієї посади на другу. В такому разі їм не потрібно змінювати ключі електронно-цифрового підпису. Реєстраційну картку для фізичних осіб було об’єднано для фізичних осіб і фізичних осіб-підприємців. Тепер вони заповнюють один бланк. Виключено повну адресу, що спростило заповнення бланку. Також їм буде достатньо внести свої прізвище, ім’я, по-батькові, реєстраційний номер. Податківці самі вносять і всі необхідні дані, адже все одно беруть копії паспорта.

Раніше люди часто робили помилки, коли переписували місце своєї реєстрації. У центрі сертифікації за електронними ключами радять приходити з флешкою. Але, якщо купити її не по кишені, можна використати і звичайний компакт-диск. Але, як показала практика, цей носій не завжди надійний. Хоча і флешки іноді підводять. У разі втрати електронного ключа через те, що електронний носій пошкоджений, потрібно знову звертатись до АЦСК із заявою про скасування і замовляти новий ключ. Не переписуйте ключі на жорсткий диск комп’ютера, у жодному разі не передавайте їх іншим особам – радить Світлана Терехова.

«Приходить до нас бухгалтер, приводить керівника, директора. Завжди бухгалтер каже: «Та, це просто для звітності ключ. Це не важливо». Заходимо на станцію генерації, і я завжди попереджаю керівника: це ключ – ваш особистий підпис, який прирівнюється до вашого підпису тільки в електронно-цифровому вигляді. Все, що буде підписано цим ключем, вважається, що керівник підписав особисто. Навіть у суді. Разом з ключем електронно-цифрового підпису ви набуваєте і відповідальності за його збереження. Не передавайте свій особистий ключ іншим особам та не зберігайте його на жорсткому диску комп’ютера, оскільки він може бути використаний іншими користувачами», – попереджає Світлана Терехова.

У центрі сертифікації радять клієнтам переглянути строки дії своїх електронних ключів і поступово перейти на обслуговування, наприклад, влітку. Адже тоді черг немає, а зараз доведеться почекати, коли вас обслужать. Ключ, виданий центром сертифікації фіскальної служби, не має обмежень, а тому може бути використаний в будь-яких сферах електронного документообігу, включаючи підписання електронних договорів.

Вже найближчим часом на отримання електронного ключа можна буде записатися в Інтернеті. Принаймні, такі плани зараз вже розробляють. Корисно і зручно це має стати для людей, які за цифровим підписом їдуть здалека і бояться, що не дочекаються своєї черги, а так в нього час прийому буде вже заброньований.

Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН