Тільки Херсон в Україні купує старі тролейбуси 1991 року за завищеною ціною.
Питання, хто з розумних господарників може собі дозволити купівлю на підприємство, наприклад, вантажної автівки 1991 року випуску? Будь-хто скаже, що керівник з’їхав з глузду, бо цей автотранспорт повинен вже йти на утилізацію, а не купуватися за дорого.
Як відомо, у вересні цього року було проведено тендер, за «прозорими» результатами якого МКП «Херсонелектротранс» мав наміри укласти договір на постачання 12 б/у Європейських тролейбусів Шкода 14ТR на суму 14 млн. грн. ( майже 1,2 млн. за одну одиницю).
Оновлення тролейбусного парку мало б поліпшити умови перевезення мешканців Херсона та підтвердити прагнення міської влади працювати заради комфорту людей. Але чи все в цих домовленостях директора «Херсонелектротранс» Єгора Устинова (депутат міськради від партії «Опозиційний блок», колишній перший заступник регіонала-губернатора Херсонщини Миколи Костяка, колишній перший заступник голови Білозерської РДА, депутат Білозерської райради від Партії регіонів, в 2011 р. – голова Скадовської РДА.) та директора фірми-переможця чисто та «прозоро»?
Результати моніторингу сайту «Рrozorro.gov.ua» свідчать, що в інших регіонах України такі самі тролейбуси, тією ж фірмою-переможцем постачалися за майже вдвічі нижчою ціною. Наприклад, 26 вересня цього року комунальним підприємством Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління» придбано у згаданого переможця 4 транспортних засоби на суму 3 млн. грн., тобто вартість одного становила 750 тис. грн., за таку ж ціну минулого року ТД «Літан» продав вживані тролейбуси в м.Суми.
Виникає питання, а чому для Херсона по майже 1,2 млн. грн.? До того ж з’ясувалось, що фірма-переможець є фігурантом гучних справ, що нині розслідуються правоохоронними органами Одеської та інших областей за фактами продажу комунальним установам тролейбусів і трамваїв по завищеній вартості і не тільки…. Це ж треба вміти знайти спільну мову з чиновниками, щоб стати постійним постачальником старих тролейбусів в Україні?
Цікавим є і той факт, що під час зустрічі 18 жовтня Єгора Устинова, міського голови Володимира Миколаєнка з представником фірми-переможця жодних кроків на зменшення ціни не зроблено. Єдине що пообіцяв переможець, це поставити запасні шини (ймовірно, також вживані) та поліпшити косметичний ремонт (пофарбувати більш дорогою фарбою) тролейбусів для «замилення» очей пасажирам і небайдужим херсонцям, які почали бити на сполах, дізнавшись про такі дії міської влади.
Виникає питання: куди піде різниця в реальній ціні за дуже старі тролейбуси- європейський мотлох, який вартий відправити на утилізацію?! Це мільйони людських коштів!
Мабуть, в стільки оцінюється крісло секретаря Херсонської міської ради? Ця посада відкриє шлях пану екс-регіоналу Устинову на крісло міського голови (звісно, спочатку сівши в крісло секретаря міськради). Вам, здається, що це домисли? Ні, адже екс-регіонали зробили все, щоб розхитати крісло під міським головою Володимиром Миколаєнком, а керувати містом, мабуть, вже мріє пан Устинов – представник колишньої влади, яку з позором виганяли із всіх кабінетів, але вони, як таргани, проникають усюди, пристосовуються, перефарбовуються і мріють про свій реванш.
Мабуть, саме тому Устинова поставили керувати комунальним підприємством. А не для того, щоб покращити умови перевезень та змінити старий, ще радянських часів транспорт на сучасний. Причини завжди одні й ті ж самі – вдовольнити власні політичні амбіції, пропіаритись за бюджетний кошт і ПОКРАЩИТИ МАТЕРІАЛЬНЕ СТАНОВИЩЕ.
Варто зазначити, якби Херсон мав програму переоснащення комунального транспорту на декілька років і системний підхід щодо поступового оновлення комунального парку через придбання нових тролейбусів чи, навіть, електробусів, то про цю б комерційну угоду, навіть, не йшла б мова. Цікаво, а якого року випуску автівка у самого очільника «Херсонелектротрансу» пана Устинова?