Український Південь

Інформаційне видання
Новини Херсонщини і України

9 лікарень Херсонщини беруть участь у тестуванні електронного лікарняного

З серпня 2020 року в Україні мають запровадили електронні лікарняні. В Херсонській області у тестуванні системи беруть участь 9 лікарень: один заклад у Херсоні, решта – у районах області.

Про це Суспільному розповів начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного Фонду України в Херсонській області Сергій Барчук.

“Тестування добровільне. Всі, хто виявив бажання, подали інформацію до МОЗ. Ми з ними спробували зареєструвати по декілька лікарняних на тестових користувачах, спробували їх подовжити, скоротити або скасувати, виправити іншим лікарем. Загалом сформували зауваження, що більше стосуються технічної частини, і передали їх розробнику. Глобально ми бачимо, що система працює, все решта – невеликі помилки, які треба виправити, і можна буде запускати систему”.

Чим швидше буде введена система електронного реєстру листків непрацездатності, тим більшого ладу можна навести у системі охорони здоров’я, вважає начальниця відділу перевірки обгрунтованості видачі листків непрацездатності Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області Світлана Ведєнєєва

“Це посприяє боротьбі з корупційними та шахрайськими схемами, через які лікарняні листки можна було б просто купити”.

Світлана Ведєнєєва розповіла, що за 2018-2019 роки було встановлено 6 випадків фальсифікації бланків – по 3 у кожному році. У першому кварталі 2020 жодного випадку не було встановлено. Перевірки у другому і третьому кварталах, у зв’язку з карантином, не проводились.

“Електронний реєстр внесе більшої прозорості та відкритості в процес видачі лікарняного, а також спростить порядок його отримання і позбавить великої кількості папірців, які зараз є”,– каже Світлана Ведєнєєва.

В обласному Департаменті охорони здоров’я відмовилися коментувати Суспільному тему запровадження електронних лікарняних, посилаючись на те, що немає жодних нормативних документів з приводу запуску системи.

Так, у міській клінічній лікарні ім. Карабелеша виписують паперові лікарняні, – підтвердила нам заступниця генерального директора цього закладу Ольга Керецман.

“Наразі лікарняні виписуємо на бланках суворої звітності. Ми уклали договори з НСЗУ, лікарня має ліцензію і готова в цілому до впровадження реформ, в тому числі і до переходу на електронні лікарняні. Усі кабінети оснащені сучасною комп»ютерною технікою. Програму електронних лікарняних ми ще не бачили, але ми знайомі з принципом ведення електронних записів: звітуємо про прийом пацієнтів через електронну систему e-Health Національної служби здоров»я, виписуємо електронні рецепти за програмою «Доступні ліки» (особливо в період карантину це дуже зручно). Кожен лікар має зареєстрований електронний підпис в системі e-Health і логін. Тому, як тільки програма буде, ми готові. І я не думаю, що буде складно виписувати ці електронні лікарняні”

Як пояснив начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного Фонду України в Херсонській області Сергій Барчук, лікар зі своїм службовим кваліфікованим електронним підписом заходить на Веб-портал Пенсійного фонду України і вносить відомості про пацієнта та прогнозований період хвороби. Після збереження даних формується електронний листок непрацездатності, який передається в реєстр застрахованих осіб. Люди та їх роботодавці за допомогою сервісу Веб-порталу зможуть зайти в свій особистий кабінет та побачити там ці лікарняні.

Нагадаємо, рішення про створення Електронного реєстру листків непрацездатності 28 листопада 2018 року ухвалив ще уряд Гройсмана, коли Міністрство охорони здоров’я очолювала Уляна Супрун. Планувалося, що електронні лікарняні повністю замінять паперові у 2019 році.

Суспільне

Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter

Поділитись публікацією

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Відео дня

Популярне

СТРІЧКА НОВИН