Що пов’язує Херсонський художній музей з театром імені Куліша

Травневі дні у Херсоні завжди асоціюються з Міжнародним театральним фестивалем «Мельпомена Таврії», який позаминулого року перетнув межу двадцятиріччя. З цим фестивалем, як і з самою історією Херсонського обласного академічного музично-драматичного театру ім. М. Куліша, нерозривно пов’язане ім’я народного художника України, провідного сценографа, головного художника театру, великого друга художнього музею Віктора Григоровича Балаша (1932-2007).

Романтична піднесеність, естетична культура та образна фантазія знайшли яскраве відбиття у творчості цього талановитого митця, славетного маестро декорації. За своє життя майстер оформив понад 200 вистав, і в кожній з них – частина його душі й таланту.

Після закінчення навчання у Московському художньому училищі Балаш приїхав до Херсона. З того часу й до самого кінця життя, митець ніс важку творчу ношу головного художника Херсонського обласного музично-драматичного театру ім. М.Куліша, створивши цілу низку неперевершених творів сценографічного мистецтва. Свій талант і творчу особистість майстер продемонстрував у таких постановах, як «Зачарований вітряк» Михайла Стельмаха, «Майська ніч» Миколи Гоголя, «Маруся Богуславка» Михайла Старицького, «Не судилося» Марка Кропивницького, «Оргія» Лесі Українки, «Таврія» Олеся Гончара, «Чебрець пахне сонцем» Олексія Коломійця. Художник умів своєчасно виявити нові тенденції сценографії драматургічних творів і завжди надавав їм образного вираження.

В колекції музею представлено 12 творів майстра. Серед них – ескізи сценографії до відомого твору Миколи Васильовича Гоголя «Майська ніч», в яких бачиться глибоке знання специфіки сценічного простору, вміння вдало знайти колористичне обличчя вистави, образне прочитання драматургії. Роботи приваблюють своєю вишуканістю і дуже дбайливим ставленням до національних традицій українського народу, які відчуваються навіть в колористичному вирішенні ескізу, де переважає чорний, червоний і білий кольори, найбільш характерні для національного орнаменту.

Віктор Балаш. Ескізи декорацій до вистави «Майська ніч» за твором Миколи Гоголя («Ніч», «Сон», «Хата голови»). 1980. Тканина на фанері, аплікація.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
Facebook, YouTube, Instagram, Telegram, Twitter

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *