Реформа у освіті передбачала, здавалось би, і перегляд наповнення підручників для загальноосвітніх шкіл. На уроках української літератури учні мали б знайомитись з кращими творами письменників і поетів, такими, що вже стали хрестоматійними, вчать сприймати й відчувати поетичне слово.
Натомість у хрестоматії для 3-4 класів можна прочитати: „У 13 трамваї завиває бегемот, а чого він завиває, весь трамвай про це вже знає – бегемоту ненароком тицьнув хоботом у ніс – необачний слон – і от завиває бегемот…”
Невже із літератури для дітей сучасних поетів не знайшлось кращого вірша? „Моє ставлення до нових підручників негативне. Я би просила Міністерство освіти більш ретельно підходити до наповнення підручників. По них вчаться діти з півдня, сходу, заходу, півночі нашої країни. І загальні підручники повинні бути зрозумілими і однаковими для всіх”, – впевнена начальник управління освіти Новокаховської міської ради Оксана Якубова.
Нова Каховка – багатонаціональне місто. Після Другої світової війни на будівництво ГЕС з’їхались жителі різних регіонів тодішнього Союзу. І тому так важливо, щоб вивчення української мови і літературної спадщини відбувалось на кращих прикладах. Література народу, в якій є імена Тараса Шевченка, Ліни Костенко, має бути представлена їхніми і творами інших видатних українців. А оповідку про ображеного слоном бегемота можна розповісти дітям, але на уроках етики або класних годинах. Бо літературою навряд чи це можна назвати.