Завершилася триденна Всеукраїнська інтерактивна науково-практична конференція «Сучасні проблеми дошкільної та початкової освіти у системі суспільних трансформаційних процесів». Мета заходу – популяризація фребельпедагогіки як освітньої технології підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти.
20 лютого на базі Херсонського державного університету відбулося відкриття Всеукраїнського центру Фребельпедагогіки та пам’ятного знаку «Фребелівська піраміда».
А тепер докладніше. Фребельпедагогіка – система виховання дітей дошкільного віку на основі гри з урахуванням особливостей дитини. Німецький педагог ХІХ ст. Фрідріх Фребель увійшов в історію педагогіки як педагог-гуманіст, видатний діяч у галузі дошкільного виховання, автор ідеї суспільного дитячого закладу, засновник дитячих садків, завдання яких полягало в навчанні і вихованні дітей. Сама назва «дитячий садок» виникла у видатного педагога виходячи з його переконань, що: – реальний, справжній сад – ідеальне місце для спілкування дитини з природою; – подібно до рослин, діти потребують догляду, поживних речовин, тепла і спокою. Дитячий садок покликаний задовольнити всі потреби дитини і надати їй можливість вільного розвитку. Величезне значення в справі виховання, стверджував німецький педагог, має мати. Щоб полегшити їй цю важку задачу, для розвитку дитини в ранньому віці Фребель запропонував шість «дарів» – ряд ігор, з якими мати повинна послідовно знайомити дитину. Один із цих дарів – дерев’яні куля, циліндр і кубик. Куля розглядалася Фребелем як символ руху, кубик – як символ спокою і «єдності в різноманітті», циліндр поєднує і властивості кулі, і властивості кубика: він стійкий, якщо поставлено на основу, і рухливий, якщо лежить на бічній поверхні.
Обраний ректор ХДУ, доктор педагогічних наук, професор, Народний депутат України Олександр Співаковський зазначив, що ми відкриваємо світ, який базується на цих трьох речах – руху, спокою і стійкості. Перелічені фігури і складають основу «Фребелівської піраміди» як символу єдності та різноманітності світу.
Підсумком триденної конференції стало підписання Угоди між Інститутом проблем виховання НАПН України та Херсонським державним університетом. Передувало цій події прийняття резолюції Всеукраїнської інтерактивної науково-практичної конференції «Сучасні проблеми дошкільної та початкової освіти у системі суспільних трансформаційних процесів».
Олександр Співаковський висловив надію на те, що цей документ стане дороговказом для відпрацювання моделі фребельпедагогіки. Кандидат педагогічних наук, начальник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Світлана Кириленко зазначила: «Фребельпедагогіка надає можливість дитині змалку відкритися світові, а світ відкриється їй. Мабуть, у цьому вся сутність надбання великого вчителя».
Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з наукової роботи Інституту проблем виховання НАПН України Руслан Малиношевський наголосив на тому, що ми зазвичай прагнемо інновацій, створення нових методів і моделей навчання, забуваючи при цьому, що традиційне і усталене є не менш ефективним. Варто пам’ятати: нові люди не з’являться, якщо їх не виховати.
Марина Азізова
Схожі публікації:
- Під час війни Херсонщина втрачає гектари лісу: на їх відновлення потрібні мільйони і роки
- Порожні вулиці, зачинені крамниці, зламані банкомати: як живе тимчасово окупований Херсон
- Херсонець Ігор Гарагуля у Львові біг на підтримку військових, які зараз у полоні
- На Херсонщині підірвали “Град”, який обстрілював Миколаївщину: БК здетонував і розлетівся феєрверком
- Художниця за допомогою штучного інтелекту створила листівки з Херсона